• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lume & Urtavla, äldre Rolex?

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hur säkerställer man lämpligast äktheten vid köp av tavla från bukten?
Det är ju alltid svårt att skydda sig till 100% men man kommer en god bit på vägen med den gamla men väl fungerande klyschan: "Köp säljaren först". Har säljaren många tusentals affärer inom området med perfekta omdömen är det ju ganska tryggt, dock inte helt.
 

Erik.W

Omega
Mina visare från 2009 är tvärdöda. Blir det billigare att byta visare om man gör det i samband med service?
20160826_104342.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Mina visare från 2009 är tvärdöda. Blir det billigare att byta visare om man gör det i samband med service?
20160826_104342.jpg

Tycker det är märkligt att visarna redan slocknat. Min gmt som är 8år äldre lyser fortfarande för fullt.
Fabrikationsfel?

Det är inte helt ovanligt vad jag har erfarit. Däremot lyser mina A-serie (99-00) DD visare fortfarande. Men lumeprickarna är döda, men det är förståligt med tanke på storleken...
 
Topp