Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lumen börjar ge sig, vilka val har man?

Diskussion i 'Vintage' startad av Rex, 9 december 2013.

1. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

Har en 1675 från 1966 som jag märker nu att lumen på "6" & "9" samt visarna börjar vittra sönder lite lätt, jag tror det är en mk1 tavla! Ser lite korn inne i klockan och jag måste erkänna att det börjar störa mig lite :(

Jag vet hon är gammal och det hör till, men vad är mina val?

1. Service tavla + visare (vad är kostnaden på det om någon vet)?

2. Leta efter en ny mk1/2/3 tavla + visare

Tacksam för alla inlägg.

Med vänlig hälsning, Marin

2. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

Det känns lite i hjärtat att se det här. Klockan är helt ny servad för 11månader sen, boetten är helt opolerad så den är grymt fin!!! Hittar jag en mk1/2 tavla så är det väl bara frågan innan det händer igen eller? Hmm, kanske service tavla är bäst, men vad tar dom för det?

Ja just det, jag har en himla fin vikt 7836 länk med 380b ends + ett par 258 ends. Om någon är intresserad, skulle helst byta dom mot en vikt eller oval jubilee länk med endlinks. Kommer posta den för byte senare.

3. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Låter som en fantastisk klocka . Du bör inte göra någonting annat än att tömma ut lösa lumepartiklar. Ok, du kan ju köpa en servicetavla och spara den du har till en lycklig arvtagare :)

eriksson850 och Rex gillar detta.
  4. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

Känns redan bättre :) min dotter skall få 1675'an och grabben 1680. CC, vad tror du en service tavla kostar?

5. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har inte koll på dom äldre klockorna , men nyare tavlor ligger på ca 3000kr inkl byte.

6. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Kan du inte bjuda på lite bilder :)

7. David

David Bödeln

3300 kr

Det är det enda rätta, byt trasiga delar!

Micke Ni gillar detta.