• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lumen har försvunnit Tudor Pelagos

Joseph

Cartier
Upptäckte igår att min lumen på bezeln, siffran 5 i 50, har försvunnit. Spenderade större delen av helgen vid stranden, men vet inte hur denna skada skulle ha uppstått. Har haft klockan i ca 5 månader och har fortfarande garanti. Är detta något som AD kan hjälpa mig med?
 

Bilagor

  • DSC_0013.JPG
    DSC_0013.JPG
    37.7 KB · Visningar: 400
  • DSC_0012.JPG
    DSC_0012.JPG
    125.6 KB · Visningar: 351
  • DSC_0011.JPG
    DSC_0011.JPG
    129.7 KB · Visningar: 362

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Gå till AD och hör. Lite tveksam till att du får ersättning då det känns som "slitageskada".
 

Joseph

Cartier
Förstår ju att något måste ha hänt. Men frågan är väl hur mycket som ska krävas för att lumen ska falla den. Om inte det går på garantin, vad kan jag vänta mig för kostnad för att re-luma?
 

Konsul

Cartier
Självklart borde detta gå på garantin. Enda problemet är väl om det finns märken som visar att du slagit mot nämnda siffra...
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Förstår ju att något måste ha hänt. Men frågan är väl hur mycket som ska krävas för att lumen ska falla den. Om inte det går på garantin, vad kan jag vänta mig för kostnad för att re-luma?
Skulle spontant gissa att det är ny ring som gäller. Eller tredjepartsjobb.
 
Senast ändrad:

acce1999

Patek
2-Faktor
Slitageskada, som får mig att tänka på de tidiga Rolex 16570, där den svarta färgen lossade från glasringen. Föreställer mig att det handlar om otur i det här fallet. Vore ju tråkigt om det handlar om materialet i allmänhet. Prata med återförsäljaren.

För övrigt en cool dykarklocka!

Mvh A
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Bilden är lite otydlig, men det ser ut som du har råkat skrapa femman mot något...
Hoppas att det ordnar sig.
 

Joseph

Cartier
Självklart borde detta gå på garantin. Enda problemet är väl om det finns märken som visar att du slagit mot nämnda siffra...

De hairlines som syns var där sedan tidigare. Det konstiga är liksom att det blivit en "grop" och då är 5:an inte ett rakt streck. Så hur jag ska ha lyckats "gräva ut" lumen är ett mysterium för mig
 

Randel

Cartier
Jag hade en Black Bay där lume-pluppen på ringen klockan 12 trillade av. Jag använde den klockan ytterst sparsamt och bara för kontorsbruk så den lär knappast ha lossnat p.g.a. våld. Minns inte vem här på forumet som köpte den av mig, men den personen hade kollat med en Tudor AD som sa att de kunde fixa just den lume-pluppen för 350 spänn, så ingen ny bezel bara för det. men, kan ju vara annorlunda när det gäller lume-sifforna på Pelagos.
 
Topp