Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lumen har försvunnit Tudor Pelagos

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joseph, 6 juli 2015.

1. Joseph
    Trådstartare

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    Upptäckte igår att min lumen på bezeln, siffran 5 i 50, har försvunnit. Spenderade större delen av helgen vid stranden, men vet inte hur denna skada skulle ha uppstått. Har haft klockan i ca 5 månader och har fortfarande garanti. Är detta något som AD kan hjälpa mig med?

Bifogade filer:

2. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Gå till AD och hör. Lite tveksam till att du får ersättning då det känns som "slitageskada".

3. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Känns dock konstigt att den ska vara så känslig?

vikgul gillar detta.
  4. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Ja, man tycker att det bör krävas en rejälare ding för att något sådant skall hända. Men det är upp till AD att bedöma.

5. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Exakt, känns som en slitageskada men ändå skumt :)

6. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Ja eller så har TS haft ett hårdare fylleslag och råkat dinga klockan utan minne ;)

meo_swe gillar detta.
  7. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ser lite roligt ut. Behåll. Kommer säkert innebära premium i framtiden.. ;)

8. Joseph
    Trådstartare

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    Förstår ju att något måste ha hänt. Men frågan är väl hur mycket som ska krävas för att lumen ska falla den. Om inte det går på garantin, vad kan jag vänta mig för kostnad för att re-luma?

9. Konsul

Konsul Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Självklart borde detta gå på garantin. Enda problemet är väl om det finns märken som visar att du slagit mot nämnda siffra...

Cryssarn gillar detta.
  10. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Skulle spontant gissa att det är ny ring som gäller. Eller tredjepartsjobb.

Senast ändrad: 6 juli 2015
  11. acce1999

acce1999 Friends of KS

Slitageskada, som får mig att tänka på de tidiga Rolex 16570, där den svarta färgen lossade från glasringen. Föreställer mig att det handlar om otur i det här fallet. Vore ju tråkigt om det handlar om materialet i allmänhet. Prata med återförsäljaren.

För övrigt en cool dykarklocka!

Mvh A

12. KenKun

KenKun Biskop

Bilden är lite otydlig, men det ser ut som du har råkat skrapa femman mot något...
    Hoppas att det ordnar sig.

13. Joseph
    Trådstartare

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    De hairlines som syns var där sedan tidigare. Det konstiga är liksom att det blivit en "grop" och då är 5:an inte ett rakt streck. Så hur jag ska ha lyckats "gräva ut" lumen är ett mysterium för mig

14. Randel

Randel Friends of KS

Jag hade en Black Bay där lume-pluppen på ringen klockan 12 trillade av. Jag använde den klockan ytterst sparsamt och bara för kontorsbruk så den lär knappast ha lossnat p.g.a. våld. Minns inte vem här på forumet som köpte den av mig, men den personen hade kollat med en Tudor AD som sa att de kunde fixa just den lume-pluppen för 350 spänn, så ingen ny bezel bara för det. men, kan ju vara annorlunda när det gäller lume-sifforna på Pelagos.

Mårtenssons ur Brookfield