Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Luminor Panerai mindre storlek ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av adress, 27 mars 2015.

1. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Finns det mindre storlekar på Panerai Luminor än 40 mm ? Är varken Sylvester Stalone eller Arnold - så klockan blir väldigt stor - vilket ju är meningen.... Men ändå. Skulle gärna ha en som jag kan ha på armen - utan att ha en mitella till. Smala handleder har sitt pris.

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Har du provat en Panerai tidigare? Jag har inte direkt stora handleder och så som Panerai är utformade så sitter de bra trots sina 44mm. Af Sjodahl har en 40mm så han kan säkert bistå med lite bilder och lite tugg om hur den sitter. Men så mycket mindre än 40mm tror jag du får problem att hitta. Tyvärr. Tror hur som helst att 40mm skulle sitta gott.

adress gillar detta.
  3. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Men 40 bör väl gå på? Som tidigare sagts.

adress gillar detta.
  4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Pam392 är överlägset bäst på sina 42mm anser jag. Harmonisk och modern Panerai, lite hög men värt att testa.

Pam48 är 40mm, likaså Pam215 & Pam244. Finns säkert fler, ping MickeG

adress, Erik1 och Asplund gillar detta.
  5. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten

PAM392 fungerade utmärkt på mina handleder samtidigt som en 216570 är aningen för stor så man ska inte luras av siffror.

MickeG och snoozarn gillar detta.
  6. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Detta har tagits upp förut, men jag har oxå smala handleder & var orolig för passformen, men man vänjer sig snabbt!

40 mm. Luminor tyckte inte jag satt bra alls när jag provade den. Blir helt fel i proportionerna på nå´t sätt. För hög/bullig.
    Prova en 44 mm. så får du se! Jag vande mig snabbt (har 165 mm. omkrets på handleden) - se MickeG's recenssion i Recenssions-delen där jag lagt in lite bilder på en 44 mm. 111:a i tråden.

Den är stor, ja. Men en Panerai SKA vara stor! ;)

adress och Erik1 gillar detta.
  7. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Och jag kör en 514 på 47 mm samt har tidigare haft en 422 plus ett otal 44 mm. Sannolikheten för att jag ska gå tillbaka till 44 är rätt liten trots att mina handleder inte är grövre än ca 170 mm. Panerai SKA vara stort :D

adress gillar detta.
  8. Starship

Starship Stadsbo

Jag fastande för Panerai men var rädd att det skulle bli helt fel på mina 165mm-handleder. (Nu är det kanske risk att det blir upplopp i tråden) Min lösning var att köpa en PAM 111 hommage från Getat för att testa hur det känns med storleken. Nu tycker jag den passar perfekt och är sugen på en äkta, även om hommagen visat sig vara en riktigt schysst klocka.

9. Cristian

Cristian Friends of KS

512:an är väl 42?

KÖP INGEN HOMMAGE!!!!!!! :)

Kim och MKRGG gillar detta.
  10. KenKun

KenKun Biskop

Jag som får lite ångest varje gång jag rockar min Panna med mina 17 cm handleder, men det verkar ändå som om det är en rätt vanlig omkrets bland oss Panerai-bärare :)

adress och swedesoc gillar detta.
  11. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Eller träna och få biffigare armar... Just saying.

12. KenKun

KenKun Biskop

Går det? Finns inte så mycket muskler runt handleden?

13. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Nee, det går inte att träna upp handleden.
    Underarmarna ja men handlederna så är motsatsen till träning bättre, bara att fetta på er så ska ni se att dom växer.
    Inget jag rekommenderar men ändå.

14. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det hjälper inte handlederna.. :)

15. KenKun

KenKun Biskop

Mm, tänkte väl det. Kör ju styrketräning, gjort det i lite över två år nu. Handlederna är fortfarande lika "små" :)

16. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Ja 512:an är 42 mm å bärs kanon. Underbar klocka!
    Men det är ingen Luminor som TS efterlyste...

adress gillar detta.
  17. Cristian

Cristian Friends of KS

Sant. Håller med. Det är en underbar klocka.

18. MickeG

MickeG Borgare

Från:
    Stockholm
    40mm är minsta storleken när det gäller Panerai.
    Bland de mer vanliga finns det bla pam49, pam50, pam51. Vidare finns även pam119,120,125,126, 241,244.
    Det finns fler modeller men de är väldigt limiterade.

Personligen tycker jag att Panerai misslyckades med 40mm modellerna, de tilltalar inte till mig för fem öre.
    Försök med 42 har varit lyckade, 392 och 512 är bra exempel.
    44 och 47 är vad Panerai handlar om i grund och botten.

Utgå inte från storleken när det gäller Panerai, tom 'taniga' handleder kan ratta 44mm Luminor base utan problem det finns det många bra exempel på här på forumet.

snoozarn och adress gillar detta.
  19. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    17 cm är vad jag har - trodde jag var sällsynt med mitt " handkapp". Verkar riskfritt att prova med 40-44 mm i alla fall.

20. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Nu skall det provas Panerai..... Tack för alla tips och synpunkter.

Kim och KenKun gillar detta.
  21. MickeJ

MickeJ Friends of KS

Från:
    Upplands Väsby
    Ett litet tillägg bara... Bredden på handleden avgör mer än omkretsen :)

swedesoc gillar detta.
  22. stelah

stelah Biskop

Det viktiga är att du ser vad klockan är. Enligt mitt tycke, finns ingen annan klocka som är så ren och lätt att se hur mycket klockan är. Jag har en Rolex Datejust 36 mm, förutom min älskade Panerai Radomir 45 mm och ärligt talat, Rolex datejust 36 mm är svår att se tiden på, dag som natt. Panerai Radomir 45 mm är en riktig klocka i jämförelse. Vad inte rädd för storleken. Den är och blir din vän.

Mårtenssons ur Brookfield