Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Luminox recon nav spc.. problem behöver råd

Diskussion i 'Diskussion' startad av raaaawbert, 28 januari 2014.

1. raaaawbert
    Trådstartare

raaaawbert Torpare

Hej. Fick hem klockan igår och gillar verkligen klockan.. Dock så går den 10 min fel på 24 timmars period och undrar då om detta ska reklameras eller om det kan det vara något handhavande fel som orsakar detta?

/Robert

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Det beror väl på hur den annonserats ut och var Du köpt den..!

Ny eller begagnad? Privat eller företag? Sverige eller utomlands?

Ibland måste man ju tyvärr bita i sura äpplen när man fyndat, men 10 min/ dygn är ju inte ok!

3. raaaawbert
    Trådstartare

raaaawbert Torpare

den är köpt från active outfit i sverige och den är ny.

4. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Det är bara att skicka tillbaka och gå en ny.
    Inte alls ok.

Eurenius gillar detta.
  5. raaaawbert
    Trådstartare

raaaawbert Torpare

ok, ska ordna det imorgon då, kundtjänst stängd just nu.. Tack för svar

Camo00 gillar detta.
  6. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Borde gå +/- 1sek per dygn känns det som. Hoppas det ordnar sig.

7. garfield

garfield Friends of KS

Är det inte quartz-verk i den? I så fall ska den gå +/- 1 sek per år! 10 min per dygn är väldigt tokigt.

Aquaracer2 gillar detta.
  8. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Precis, jag skrev per dygn av bara farten.

garfield gillar detta.
  9. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Klarar verkligen ett quartz i en enklare klocka 1 sek per ÅR? trodde det var nåra sek per månad iaf!

morrism, eriksson850 och Eurenius gillar detta.
  10. raaaawbert
    Trådstartare

raaaawbert Torpare

klockan verkar ge efter mer och mer nu 10 min + på 7 timmar kan detta bero på att batteriet håller på att dö?

11. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej, det är såklart inte okej. Det är ett quartzur som ska vara mycket mer exakt än så.

Men antagligen är det inget märkvärdigare än att batteriet håller på att dö. Klockan levereras ju med batteri monterat redan från fabrik, till grossist i Sverige och sedan vidare till ad. Så med maximal otur kan man få en klocka med gammalt batteri, och det är ingenting som butiken kan påverka.

Men det är bara att höra av sig så löser de det, oavsett om det är batteriet eller någon annat. För som sagt, så ska det inte vara! :)

Eurenius gillar detta.
  12. garfield

garfield Friends of KS

Nää
    Nää, okejrå, kanske tog i lite. Men +/- 4-5 sek per år ska man kunna förvänta sig.

noeLLY gillar detta.
  13. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Reklamera! Mer medvetna konsumenter ftw :D

14. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hur gick det?

15. morrism

morrism Friends of KS

Låter också jävligt bra, seikos standard quartzare diffar 10-20 sek/månad

Eurenius och Asplund gillar detta.
  16. morrism

morrism Friends of KS

Det vanligaste är väl att sekundvisaren hoppar varannan sekund eller dubbelt så fort när batteriet är kört tills den stannar. Den börjar inte gå långsammare och långsammare.

17. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Jag ändrar tillbaka till det jag skrev först, verkar mer rimligt. :)

18. Bob Bryant

Bob Bryant Torpare

Kom tillbaka med hur det gick med reklamationen! Lurade själv på att beställa en Wenger från samma näringsidkare

Eurenius gillar detta.
  19. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej Bob!

Då trådskaparen inte återkommer tänkte jag fylla i med lite mer information. (Jag har kollat med Denke och detta är okej). Jag är grundare och delägare av Active Outfit, dvs butiken där trådskaparen har köpt sin klocka. Jag jobbar inte aktivt med bolaget på dagarna, men då jag har ett klockintresse och är aktiv här tänkte jag som sagt ge lite mer info.

Active Outfit är en jakt- och friluftsbutik, men vi har även Luminox (klockan i fråga) och Wenger (som du är intresserad av). Vi är svenska AD, köper våra klockor av den svenska grossisten och alla garantiärenden skickar vi till den svenska servicepartnern. Vi har en fysisk butik på södermalm i Stockholm där du kan titta på klockan du är intresserad av, om du känner dig osäker på hela "e-handelsgrejen"...

Så jag kan gå i god för att det är en seriös butik med riktiga människor bakom, och vi gör vårt bästa för att göra alla kunder nöjda. Jag är också övertygad om att trådskaparen har fått hjälp, och att han förhoppningsvis återkommer till tråden för att följa upp ärendet. Jag är helt och hållet för full transparens och att man skriver om sina erfarenheter av olika handlare, såväl negativa som positiva.

Om någon vill ha mer info är det bara att ställa frågan i tråden eller pm:a mig! =)

/Robert

Mårtenssons ur Brookfield