• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luminox recon nav spc.. problem behöver råd

raaaawbert

Breitling
Hej. Fick hem klockan igår och gillar verkligen klockan.. Dock så går den 10 min fel på 24 timmars period och undrar då om detta ska reklameras eller om det kan det vara något handhavande fel som orsakar detta?

/Robert
 

Camo00

Patek
Det beror väl på hur den annonserats ut och var Du köpt den..!

Ny eller begagnad? Privat eller företag? Sverige eller utomlands?

Ibland måste man ju tyvärr bita i sura äpplen när man fyndat, men 10 min/ dygn är ju inte ok!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Nej, det är såklart inte okej. Det är ett quartzur som ska vara mycket mer exakt än så.

Men antagligen är det inget märkvärdigare än att batteriet håller på att dö. Klockan levereras ju med batteri monterat redan från fabrik, till grossist i Sverige och sedan vidare till ad. Så med maximal otur kan man få en klocka med gammalt batteri, och det är ingenting som butiken kan påverka.

Men det är bara att höra av sig så löser de det, oavsett om det är batteriet eller någon annat. För som sagt, så ska det inte vara! :)
 

morrism

Audemars
Men antagligen är det inget märkvärdigare än att batteriet håller på att dö. Klockan levereras ju med batteri monterat redan från fabrik, till grossist i Sverige och sedan vidare till ad. Så med maximal otur kan man få en klocka med gammalt batteri, och det är ingenting som butiken kan påverka.


Det vanligaste är väl att sekundvisaren hoppar varannan sekund eller dubbelt så fort när batteriet är kört tills den stannar. Den börjar inte gå långsammare och långsammare.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej Bob!

Då trådskaparen inte återkommer tänkte jag fylla i med lite mer information. (Jag har kollat med Denke och detta är okej). Jag är grundare och delägare av Active Outfit, dvs butiken där trådskaparen har köpt sin klocka. Jag jobbar inte aktivt med bolaget på dagarna, men då jag har ett klockintresse och är aktiv här tänkte jag som sagt ge lite mer info.

Active Outfit är en jakt- och friluftsbutik, men vi har även Luminox (klockan i fråga) och Wenger (som du är intresserad av). Vi är svenska AD, köper våra klockor av den svenska grossisten och alla garantiärenden skickar vi till den svenska servicepartnern. Vi har en fysisk butik på södermalm i Stockholm där du kan titta på klockan du är intresserad av, om du känner dig osäker på hela "e-handelsgrejen"...

Så jag kan gå i god för att det är en seriös butik med riktiga människor bakom, och vi gör vårt bästa för att göra alla kunder nöjda. Jag är också övertygad om att trådskaparen har fått hjälp, och att han förhoppningsvis återkommer till tråden för att följa upp ärendet. Jag är helt och hållet för full transparens och att man skriver om sina erfarenheter av olika handlare, såväl negativa som positiva.

Om någon vill ha mer info är det bara att ställa frågan i tråden eller pm:a mig! =)

/Robert
 
Topp