• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lunch GTG i Norrköping. Nu med bilder..

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kommer hänga i Norrköping centrum runt lunch. Som vanligt blev jag ensam... Ska fan hyra i masterkiller som bokare av mina GTGs i framtiden. Men va då. En karl reder sig själv. Började med att titta in på Becks Ur som hade lite roliga Sjöö&Sandström och Omega. Framförallt denna!!
1090C9E6-32EE-432C-AD26-26B20AD0391E-123-0000002C3B7EDD69_zps8c1394b6.jpg

PO chronon i titan med liquidmetal ring. Va fabian det än är för material så är den kanonsnygg! Gillar verkligen den diskret blå tonen. Titanet gör den nästan lättare än Dwellern. Men liiiite storleksskillnad är det...
537446B7-E289-4387-86D2-0CBB1BBEED7D-123-0000002C49701F3B_zpsddc936a3.jpg

Tobias i butiken lät mig även prova hans egen PO chrono i stål. Den är tyngre, mycket tyngre...
E3080817-4BFA-4AE2-A797-5F1DB2B5E215-123-0000002C515B7F8E_zps1ca424a0.jpg

Båda är snygga men jag undrar om inte den blå blev min vinnare av de två.. Kanske ska skita i IWC jakten och sikta på en sån här istället?! För visst kan man ha ett orange gummi på en sån här på sommaren? :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Lunch GTG i Norrköping. Nu med bilder..

Den var seriöst jättefräsch! Kan bli apsnyggt med orange gummi! Köp!! :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hade jag bott kvar i Norrköping hade jag hakat på! Du får höra av dig om du åker förbi Motala någongång :)
Och ja, PO kronan är nog mer din grej än iwc. Du har för lite orange numera :mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Camo00... Mmm bara att skaka fram 72 papp först...
Jockhino.. Självklart hör jag av mig när Motala är aktuellt. Visst behöver jag ngt orange! Håller med helt och fullt men budgeten kanske ligger mer åt en Seiko Monster än POchrono just nu :( Måste troligen riva ett badrum i vår, inte billigt :?
Eller riva är väl billigt men renovera skiten blir nog dyrt....
 

max

Dancing Queen
RicVin skrev:
Camo00... Mmm bara att skaka fram 72 papp först...
Jockhino.. Självklart hör jag av mig när Motala är aktuellt. Visst behöver jag ngt orange! Håller med helt och fullt men budgeten kanske ligger mer åt en Seiko Monster än POchrono just nu :( Måste troligen riva ett badrum i vår, inte billigt :?
Eller riva är väl billigt men renovera skiten blir nog dyrt....
Betyder ju att du måste spendera lite på klockor innan som tröst :)
http://uhrforum.de/iwc-3717-fliegerchrono-mit-big-pilot-krokolederband-faltschliesse-t131065
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
max skrev:
RicVin skrev:
Camo00... Mmm bara att skaka fram 72 papp först...
Jockhino.. Självklart hör jag av mig när Motala är aktuellt. Visst behöver jag ngt orange! Håller med helt och fullt men budgeten kanske ligger mer åt en Seiko Monster än POchrono just nu :( Måste troligen riva ett badrum i vår, inte billigt :?
Eller riva är väl billigt men renovera skiten blir nog dyrt....
Betyder ju att du måste spendera lite på klockor innan som tröst :)
http://uhrforum.de/iwc-3717-fliegerchrono-mit-big-pilot-krokolederband-faltschliesse-t131065


Din jävla teaser!! :D ohh vad fina de är! Men om min skoltyska inte sviker mig så fanns det inga papper eller box? Rätta mig gärna om jag har fel för jag fattade bara var tredje ord..
Som jag berättade för dig på Tapasbaren så finns det en hel del franken IWC där ute. Alla såklart utan papper och annat. Då känns det halv knepigt att betala samma peng som ett fullset skulle kosta. Blev ju erbjuden en franken för ett tag sedan för strax över 12 tusen.. Men en klåpare som jag lär ju inte kunna avgöra om det är en "äkta" franken eller helfake så jag passade. Är väl inte läge att knata in på Nymans och be dem kolla en sån klocka heller.. :D
Ciao
 

max

Dancing Queen
Aaah sorry blev så orolig när jag såg en omega att jag bara slängde in länken utan att läsa. Stämmer han skriver att papper brann upp osv :(
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo de brukar tydligen heta så är det är frankendags... :D
Vad har du emot Omega min vän? Mina nuvarande säger hej!..
961BD846-2C1E-4F54-93F0-100FCFBEB29B-155-0000003AC5E7FD6D.jpg

94DE05C5-7B58-428D-9C97-A26AB4CD9D56-304-0000002CFFA08B19_zpsd6dd52af.jpg

Tycker de är helt OK faktiskt! ;)
 

Isodor

Audemars
Tjena!

Den blåa är rysligt snygg. Hade gärna haft en sådan själv men priset skenade iväg lite då!

http://www.kronsur.com/blogg/?p=1142/

Som Krons skriver så verkar det eventuellt komma ut lite nyheter?

Hade en blåa funnits i 42 mm hade jag nog slagit till, dock utan kronografen som jag anser dykare ej bör ha! :)

Skitfin, iaf!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
albinh skrev:
Huh, här hade man missat något. Bor ju för tusan i fagra peking.
Men hallå! Du vet väl att man måste gå in på KS minst en gång i timman under vaket tillstånd! :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fan, bommade detta. Skyller på jobbet. Hade varit trevligt med en gtg, för du (RicVin) och jag bytte ju klocka en gång för länge sedan, på gamla TTT. Glycine combat sub mot en Davosa titanium vill jag minnas att det var. Fast då bodde jag i Göteborg [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Birchgrove skrev:
Fan, bommade detta. Skyller på jobbet. Hade varit trevligt med en gtg, för du (RicVin) och jag bytte ju klocka en gång för länge sedan, på gamla TTT. Glycine combat sub mot en Davosa titanium vill jag minnas att det var. Fast då bodde jag i Göteborg [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Ahaaa! Det stämmer. Det får bli nästa gång. Jag saknar den Glycinen som bara den.. :?
 
Topp