• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lunchpasset!!!

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Finns det fler än jag här som njuter av att plåga sig själv i löpspåret?
Svårt att få ihop det efter jobbet med fru,kotte och jycke...och eftersom vårt kontor ligger i persiljan så finns det finfina löpspår runt knuten att nosa runt på under lunchen........idag var det lerigt kan jag lova.

Nu ska det beställas ny löparklocka.....den gamla lade ner idag...eller rättare sagt enheten på skon fick käka lervälling enmasse.....sugig lösning

Det blir en Garmin Forerunner 310XT istället

20120921_122608_zpsbfd4287a.jpg


Några fler fakirer här???
 

max

Dancing Queen
Blir ett pass kickboxning ikväll, knät pallar tyvärr inte löpning längre :(

Här har du ett löpevent om du känner för att testa gränserna och plåga dig själv lite
Lera i massor, nerkylt vatten, eld, taggtråd osv... i januari. Bara att anmäla dig hehe
http://www.toughguy.co.uk/
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Fakir vetefn om man kan kalla mig...

Ni ungtuppar räknar väl inte en timmes promenad innan frukost som fakirkonster? Men för en herre på snart 50 bast är det nog så jobbigt... :D och det har hjälpt mig tappa snart 15 pannor!
Denna brukar vara med.. Fast på gummiband..
55073dd338818373a1bfc1518094ab20.jpg

I min ungdom(läs 1 år sedan) brukade jag träna karate mellan 6-8 på morgonen, DET var fanimej fakirkonster... ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Springer cirka 3 mil i veckan. Runt 40 på milen så jag gillar att späka mig i spåret. Det varvat med lite burpees, chins och vanliga armhävningar gör susen.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
easy rider skrev:
Springer cirka 3 mil i veckan. Runt 40 på milen så jag gillar att späka mig i spåret. Det varvat med lite burpees, chins och vanliga armhävningar gör susen.

Imponerande.....sub 40 hägrar...men vet inte om jag pallar att lägga ner den intetvallträning som krävs för att nå dit....tips?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Davvan skrev:
easy rider skrev:
Springer cirka 3 mil i veckan. Runt 40 på milen så jag gillar att späka mig i spåret. Det varvat med lite burpees, chins och vanliga armhävningar gör susen.

Imponerande.....sub 40 hägrar...men vet inte om jag pallar att lägga ner den intetvallträning som krävs för att nå dit....tips?

Den enda tips jag kan ge är att springa, mycket. Låter som ett "no shit sherlock- tips" men det är det jag gjort. Aldrig mindre än 5 km, 3-4 ggr i veckan, i två år. En gång i veckan kan du ju avsluta ett pass med 10 intervaller i valfri backe. Skitjobbigt, men många pulstoppar flera gånger gör mycket för konditionen.

Ett litet bonustips; Ha som motto att aldrig bli omsprungen/varvad under din joggingrunda. Det mottot har jag kört efter och hållit än så länge. Några gånger har blodsmaken varit nära, men känslan när man hör tjommen som ligger hack i häl ge upp, väger upp det. Den naturliga utveckling av detta har blivit att jag alltid ska springa om folk som ligger före... ;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tackar....kör även 2-3 pass innebandy.....trodde den intervallen skulle räcka.....men icke....bara börja springa mer....
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Davvan skrev:
Tackar....kör även 2-3 pass innebandy.....trodde den intervallen skulle räcka.....men icke....bara börja springa mer....

Innebandy är ingen sport, utan mer en helgaktivitet för de som aldrig lyckades i sin sport! Btw finns det plats för en till ;)
 

vekktah

Cartier
Efter många års kampsportande så gav mitt knä upp efter ett infall att köra utfallssprång efter en löprunda. Idioti.

Men hojjen funkar. Om allt klaffar kör jag två-tre rundor på minst fem mil vardera per vecka. Men fan heller att det klaffar. Glad om jag får ihop två.

Saknar löpningen som fan. Skulle skänka bort min 1680 för att få en säsong med möjlighet att springa. Klarar typ 50 meter innan det skär i knät.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
vekktah skrev:
Efter många års kampsportande så gav mitt knä upp efter ett infall att köra utfallssprång efter en löprunda. Idioti.

Men hojjen funkar. Om allt klaffar kör jag två-tre rundor på minst fem mil vardera per vecka. Men fan heller att det klaffar. Glad om jag får ihop två.

Saknar löpningen som fan. Skulle skänka bort min 1680 för att få en säsong med möjlighet att springa. Klarar typ 50 meter innan det skär i knät.

Surt.....går det att operera? Har opererat bägge mina knän och bägge benen för åderbråck.....bättre än nånsin efter det.....
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: Fakir vetefn om man kan kalla mig...

RicVin skrev:
Ni ungtuppar räknar väl inte en timmes promenad innan frukost som fakirkonster? Men för en herre på snart 50 bast är det nog så jobbigt... :D och det har hjälpt mig tappa snart 15 pannor!
Denna brukar vara med.. Fast på gummiband..
55073dd338818373a1bfc1518094ab20.jpg

I min ungdom(läs 1 år sedan) brukade jag träna karate mellan 6-8 på morgonen, DET var fanimej fakirkonster... ;)

Allt räknas :) Och fin Suunto!
Själv blir det mestadels lite styrketräning (måste komma igång ordentligt, jag går sällan upp i vikt men tappar desto lättare muskler när jag inte tränar) och då och då en löprunda. Men hatar att springa, förutom ett tag i somras efter att ha läst boken "born to run" vilket därmed rekommenderas att läsa om man ska börja...
 
Topp