• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad av ***

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Är väl bara för Deceived att visa upp att han faktiskt fört över de där 130 tusen spännen till italienarn för att bevisa att det faktiskt är han som är offret.
Om det inte finns, är det ju uppenbart vem som är "at fault" här.
Är beredd att hålla med. Jag tar inte ställning för eller emot någon, än, men något bevis på att överföring har skett torde skingra alla eventuella funderingar på vem som är "offret".

För det vore hemskt om decieved inte blir trodd om detta stämmer, gäller även det italienska företaget. Så upp med bevis.
 

Skolläraren

Panerai
@Skolläraren hur hade du tänkt att han skulle kunna bevisa att TS inte köpt av honom?

Om det är någon som kan bevisa något så är det ju TS.

Jag anser att de båda kan bevisa något. Det enda vi har sett från trådskaparen är ett inlägg där han detaljerat lyfter fram sin sida av historian. Ett bevis för överföringen hade gett honom rätt.
Det vi har sett från butiken är vad som verkar vara det sista mailet i en kedja, eftersom skribenten uttrycker sig besviken över ingen tidigare respons, och det faktum att han på ett ställe har skrivit maj och det andra april. Ett bevis på att han direkt försökt utpressa dem hade gett dem rätt.

Jag tycker ingen av de två inblandade parterna har visat något konkret som får mig att tro på någon av dem.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag anser att de båda kan bevisa något. Det enda vi har sett från trådskaparen är ett inlägg där han detaljerat lyfter fram sin sida av historian. Ett bevis för överföringen hade gett honom rätt.
Det vi har sett från butiken är vad som verkar vara det sista mailet i en kedja, eftersom skribenten uttrycker sig besviken över ingen tidigare respons, och det faktum att han på ett ställe har skrivit maj och det andra april. Ett bevis på att han direkt försökt utpressa dem hade gett dem rätt.

Jag tycker ingen av de två inblandade parterna har visat något konkret som får mig att tro på någon av dem.

Det jag säger är, TS kan bevisa att en större summa pengar sats in. Om så är fallet så är det väl upp till handlaren att bevisa vad dessa pengar gått till.
 

Skolläraren

Panerai
Det jag säger är, TS kan bevisa att en större summa pengar sats in. Om så är fallet så är det väl upp till handlaren att bevisa vad dessa pengar gått till.

Absolut. Det finns två alternativ som kan klargöra den här soppan:
1. Som du säger; TS bevisar att en större summa pengar förts över till handlaren.
2. Handlaren bevisar att TS faktiskt bara försökt scamma dem. Att visa att han går fel väg och hotar dem är inte ett bevis på att de har gjort rätt.

Det enda den här tråden i dagsläget har lyckats med är att jag varken skulle vilja göra en affär med TS eller butiken i framtiden. Butiken har mer att tjäna på att bevisa för oss att inga skumraskaffärer pågår.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp