• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad av ***

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Alfredo

Breitling
I wanted to send the email to moderators
I did not want to go public
I had to do so because the 'attachment failed to attach
This person wrote in other forums
 

Alfredo

Breitling
All investigators
It is not necessary to have bought from us to know
Maybe it's the betrayed wife who saw a receipt
Perhaps it is a partner cheated that saw a receipt
Perhaps it is a thief who took a receipt
Perhaps it is a courier
We will investigate
 

horologium

Omega
2-Faktor
@Alfredo - simple yes/no question that you have been asked several times but, as far as i know, yet have to answer.

Is the email shown the one and ONLY email you have ever received from TS/OP?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
I speak of what some here say.
That this gentleman knows us.
It is not necessary.
The data can have them obtained from a receipt
Yes but you are making yourself quite unpopular dodging questions from the members. Give the people what they want, upload the whole email conversation without hiding anything and your reputation will remain clean... Now you're making yourself look quite suspicious...
 

Alfredo

Breitling
So i guess your answer is NO, you do have received other emails from the same email-address. Why not post all of them here?
Because tomorrow we will present complaint. This is not a court.
The evidence are presented in court
Not in Forums
Anyway the gentleman is disappeared or is disguised under a different user. But we are here
 

KenKun

Patek
2-Faktor
På tal om att TS inte postar, det har hänt flera gånger här på KS att nya medlemmar gör ett långt inlägg om hur de har blivit rånade på sina dyra klockor och sedan aldrig loggar in igen.
Just i detta fall så handlar det såklart inte om något rån. Ville bara få fram att vissa bara vill dela med sig, och inte har någon större lust att vara aktiv på ett forum...

Men visst hade det underlättat, om TS lade fram bevis.
 

Alfredo

Breitling
På tal om att TS inte postar, det har hänt flera gånger här på KS att nya medlemmar gör ett långt inlägg om hur de har blivit rånade på sina dyra klockor och sedan aldrig loggar in igen.
Just i detta fall så handlar det såklart inte om något rån. Ville bara få fram att vissa bara vill dela med sig, och inte har någon större lust att vara aktiv på ett forum...

Men visst hade det underlättat, om TS lade fram bevis.
They were stolen of 12,000 euro and not answer?
You are crazy ?
 
Min uppfattning efter att ha läst hela TS länk till TRF är att i fallet där rörde det sig om ett missförstånd som va illa skött av försäljaren, antingen pga språkproblem eller kulturella skillnader (eller rent dumhet). Det fallet löste sig dock och TS på TRF fick tillbaka pengarna (skillnaden var ett avrundningsfel i valuta/transaktionskostnad). Detta inlägget är det enda negativa jag hittar från någon med fler än 4 poster på TRF och de andra negativa posterna i den tråden känns väldigt tveksamma.

I detta fallet här är det svårare. Hade jag varit utpressare hade jag också gett mig på näthandlare som har lite historia av att vara klantiga och där sökningar ger någon träff. Så det kan ju mycket väl vara så att TS här inte har rent mjöl i påsen även om inte cr*n*agent är helt klanderfria. Svårt.

Det är lite påfallande att TS inte har visat sig sedan öppnandet av tråden, jag tycker Wboy:s analys av situationen verkar kunna vara vettig...
 

Alfredo

Breitling
For you it is a hobby
You play to make investigators
For us this is an image damage
We risk to close
Posts like these should be prohibited
The processes are done in the courts. Not in Forums
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp