• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad på en klocka (Panerai Ferrari Collection Scuderia GMT Ref#:FER00009)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bodén

Panerai
Beklagar verkligen det som hänt. Dessa kräk finns det för många av.

Onödigt dock att slänga ut sig att han såg romsk ut. Vad innebär det ens? Ett signalement funkar utmärkt utan gissningar om etnisk tillhörighet. Denna grupp behöver inte direkt få fler fördomar riktade mot sig. Kanske låter präktigt, men jag tycker KS klarar sig bra utan sådant.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Jävligt trist! Som vanligt så ska man aldrig lämna över varan innan pengarna syns på egna kontot.
Tycker du kunde skrivit att han såg ut som en typisk världsmedborgare.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Riktigt surt, beklagar!
Inte ovanligt…överföringen görs…backas sedan…och kvar står säljaren utan pengar eller objekt.
Har varit mycket snack om det...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Klicka i allihopa här och sedan på "View average" så har du gärningsmannen isåfall :p;)...
http://faceresearch.org/demos/average

För er som inte orkar..så gjorde jag det!
Resultatet:
img8830139690699344867.jpg
 

rogart-63

Patek
Större chans att han åker dit om han finns i Sverige och om kontot är svenskt . Polisen kan kolla vem som har ett speciellt konto . Tycker det finns goda chanser för att han skall kunna åka fast .
 

Moreno

Cartier
Killen svarade nyss och var arg för att jag ringt honom så många gånger och skrek i telefon hur störande det var. Berättade att pengarna inte fanns på kontot och att jag känner mig blåst. Han sa att han inte hade någon aning om det och skulle ringa sin bank osv, senare har jag ringt flera gånger till utan att han svarat.
 

par

Patek
2-Faktor
Killen svarade nyss och var arg för att jag ringt honom så många gånger och skrek i telefon hur störande det var. Berättade att pengarna inte fanns på kontot och att jag känner mig blåst. Han sa att han inte hade någon aning om det och skulle ringa sin bank osv, senare har jag ringt flera gånger till utan att han svarat.

Sorry men det finns inga pengar,
Fortsätt jaga och ring
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Killen svarade nyss och var arg för att jag ringt honom så många gånger och skrek i telefon hur störande det var. Berättade att pengarna inte fanns på kontot och att jag känner mig blåst. Han sa att han inte hade någon aning om det och skulle ringa sin bank osv, senare har jag ringt flera gånger till utan att han svarat.

Du skriver att han svarade nyss, och därefter att du ringt ytterligare flera gånger efter det, i samma inlägg?
 
P

Philippe Stern

Guest
Förlåt, men jag måste fråga. Är du efterbliven eller nåt? Nej, jag tror inte detta är sant. För så jävla dum kan inte någon vara.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förlåt, men jag måste fråga. Är du efterbliven eller nåt? Nej, jag tror inte detta är sant. För så jävla dum kan inte någon vara.
Kan vara den absolut mest onödiga kommentaren på KS jag någonsin läst. Och då har ändå jag fått frågan om jag är efterbliven också....

Det jag kan tänka mig att mr. Walker är ute efter, är att det anmärkningsvärt ofta är någon med noll inlägg som skriver något av följande:
  1. Frågar om världens sämsta kopia är äkta eller inte, troligtvis för att se om man kan blåsa andra på nätet/glänsa på krogen
  2. Skriver långa hyllningsinlägg om affärer/urmakare som har stått i snålblåst på forumet
  3. Berättar om hur de blivit blåsta på en klockaffär
Jag tar noll ställning i den här tråden men noterar att TS:s inlägg om vart och hur mycket han köpte klockan för raderades av honom efter några sekunder.
Självklart har försäkringsbolagen koll på nätet gällande sådana här ärenden, och att då skapa en tråd om hur man blivit "blåst" på klockan kan säkert för en själv kännas som att det bekräftar att det faktiskt har hänt.
 

Moreno

Cartier
Det jag kan tänka mig att mr. Walker är ute efter, är att det anmärkningsvärt ofta är någon med noll inlägg som skriver något av följande:
  1. Frågar om världens sämsta kopia är äkta eller inte, troligtvis för att se om man kan blåsa andra på nätet/glänsa på krogen
  2. Skriver långa hyllningsinlägg om affärer/urmakare som har stått i snålblåst på forumet
  3. Berättar om hur de blivit blåsta på en klockaffär
Jag tar noll ställning i den här tråden men noterar att TS:s inlägg om vart och hur mycket han köpte klockan för raderades av honom efter några sekunder.
Självklart har försäkringsbolagen koll på nätet gällande sådana här ärenden, och att då skapa en tråd om hur man blivit "blåst" på klockan kan säkert för en själv kännas som att det bekräftar att det faktiskt har hänt.
Hehe kul och bli anklagad för försäkringsfiffel som grädde på moset.
Nej försäkringsbolaget ersätter inte sådant här, har frågat.
 

Moreno

Cartier
Är inte på KlockSnack annars, stämmer att jag har noll inlägg. Skapade endast kontot idag eftersom jag såg tidigare inlägg där folk blivit blåsta här så därför gjorde jag inlägg.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp