• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad på en klocka (Panerai Ferrari Collection Scuderia GMT Ref#:FER00009)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

snoozarn

Patek
2-Faktor
Är inte på KlockSnack annars, stämmer att jag har noll inlägg. Skapade endast kontot idag eftersom jag såg tidigare inlägg där folk blivit blåsta här så därför gjorde jag inlägg.
Varför duckar du frågan om det är din klocka som ligger ute på blocket? Har du kollat upp detta? Det är ingen dussinklocka direkt.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ja, se svar ovan. Snart är han fast Ronaldo-homagen. Kanske glömde en smiley i mitt förra inlägg men bara kanske.

Den som kom ut idag på blocket använder sitt riktiga namn och nummer och verkar sitta på lite klockor enligt hans instagram.
Den som kom ut idag har varit ute förr. Känner igen texten på annonsen.
 

rogart-63

Patek
@Alf svarar åtminstone på sin tråd till skillnad från vissa andra som startat en tråd om blåsning eller ska vi kalla det decived? . Hoppas verkligen det löser sig till det bästa .
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad har polisen kommunicerat, har de någon teori på vem gärningsmannen kan vara?
Tråkig historia. Du minns inte alls registreringsnumret på bilen? Via det borde man kunna spåra upp honom.

För övrigt så tycker jag också storyn känns lite märklig, men tillsvidare lutar jag åt att @Alf är offret även om det är lite märkliga omständigheter.
 

Moreno

Cartier
Vad har polisen kommunicerat, har de någon teori på vem gärningsmannen kan vara?
Tråkig historia. Du minns inte alls registreringsnumret på bilen? Via det borde man kunna spåra upp honom.

För övrigt så tycker jag också storyn känns lite märklig, men tillsvidare lutar jag åt att @Alf är offret även om det är lite märkliga omständigheter.
Polisen har inte tagit ställning till fallet än, skulle ringa senare ikväll sa dom nyss. Ja, missade bilens registreringsnummer då den drog iväg snabbt och bilen var placerad på en parkering bland andra bilar, då den drog iväg kunde jag inte se reg skylten då den stod parkerad så man såg sidan av bilen inte inte bak/fram. Sorry låter lite förvirrande men det var kväll, och regnade också så alla kriterier för att missa reg skylten var där. Samt att jag tänkte inte direkt att jag blev blåst, så jag tänkte inte direkt på kolla registrerings nr på bilen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet att flera medlemmar blivit blåsta på samma sätt av person med liknande signalement. Det finns namn och polisanmälan sedan tidigare. Sök reda på de trådarna och dra PM så kan du kanske få namn och kontaktuppgifter.
 

Yo-han

Troll probationary
Vill inte vara taskig och tråkigt att folk blir blåsta etc. men en infallsvikel är ju att om han går omkring med klockan nedan kan man ju på sätt och vis tycka att han redan fått sitt straff. Karma.
image.png
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Här är originalannonsen (Tack Googles cachelagrade version):
Säljer en otroligt fin Panerai Ferrari Scuderia GMT från 2007. Alla boxar (röda Ferrari boxen och ytterbox), certifikat och papper medföljer. Original krokodil skinn och gummi armband med Ferrari emblem följer med såklart. Riktigt skön att bära, perfekt passform.

Inga prutningar tack.

Alf
Screen Shot 2015-09-22 at 19.23.22.png
 

paradis

Audemars
Vet att flera medlemmar blivit blåsta på samma sätt av person med liknande signalement. Det finns namn och polisanmälan sedan tidigare. Sök reda på de trådarna och dra PM så kan du kanske få namn och kontaktuppgifter.
Ja ock Polisen kunde inte göra något, fast dom hade namnet på killen . yonsson, var han inte tatuerad i ansikte också ?
 

Moreno

Cartier
Haha nu ringer han och hotar mig att han ska polisanmäla mig då jag vill ha pengar han redan betalat.. Jag ber han visa kvitto på överföringen, då lägger han på.
 

Point Blank

Cartier
Försök spela in alla samtal där han ringer, bra bevis. Allra bästa om du kan få det på band att han erkänner att han blåst dig på något sätt. Även om Polisen inte agerar på det så har du ett rätt bra sätt att hota honom på om han inte för över pengarna.

Så banda in det han sagt och använd det emot honom.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Haha nu ringer han och hotar mig att han ska polisanmäla mig då jag vill ha pengar han redan betalat.. Jag ber han visa kvitto på överföringen, då lägger han på.
Säg att ni kan mötas på närmaste polisstation för att göra anmälan ihop. Tro mig, han kommer inte göra någonting överhuvudtaget.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Han kan ha sagt namn men jag tänkte aldrig på det, kommer heller inte ihåg och frågade aldrig heller.
Ja dumt som sagt.
Smid medan järnet är varmt nu. Försök att få till ett möte med honom eller säg att du har registreringsnumret på bilen och tänker gå vidare med polisanmälan utifrån detta. Bluffa och vinn helt enkelt, skräm skiten ur honom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp