Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lurar på att köpa klocka till gumman.

Diskussion i 'Diskussion' startad av bjrn, 24 februari 2015.

1. bjrn
    Trådstartare

bjrn Borgare

Från:
    Stockholm
    Som det står i rubriken så lurar jag på att köpa klocka till gumman. Jag hittade en hos Dr. Watch som jag är lite vad jag har tänkt mig: http://www.blocket.se/stockholm/Ori...ejust_6917_Guld_58237286.htm?ca=11&w=3&last=1

Min fundering är om det är bättre med en standardtavla än diamantindex? Jag tror inte hon bryr sig om vad det är för tavla, så funderingen är mer om "marknadsvärdet" är sämre med diamant eller om det är något som gör att den räknas som bastard?

2. WHU

WHU Friends of KS

Från:
    Green Street
    Tavlan är nog en fråga om tycke och smak.
    Fundera lite över storleken, 26 mm är väldigt litet, även på en kvinna.

bjrn och Dykarsjuk gillar detta.
  3. thomastheswede

thomastheswede Borgare

Jag tror inte diamant-urtavlan TILLFÖR något större värde, så mycket kan jag säga.

Är det bara jag som tycker länken ser jätte"rasslig" ut, kolla från sidan. Har faktiskt aldrig sett en icke-solid Jubilee-länk förut men en snabb googling visar att de fanns på den tiden.

Min sambo bröade sin Rolex-karriär med en s6 mm 6917, gick sedan upp på en midsize och kör nu en sub. Size matters!

bjrn gillar detta.
  4. Ernesto

Ernesto Friends of KS

5. bjrn
    Trådstartare

bjrn Borgare

Från:
    Stockholm
    Tackar!
    Jag har inte sett att inte länken var solid, så den klockan går bort. Jag letar vidare.

6. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Köpte en senare 6916 (stål) med solid länk till min fru i somras. Hon har ganska smala handleder och på henne tycker både jag och hon att 26 mm sitter perfekt!

bjrn och thomastheswede gillar detta.
  7. MJ24

MJ24 Friends of KS

Köpte en 36mm till min fru, och hon tycker den sitter perfekt.
    Angående tavlan tror jag en tavla utan diamanter kanske attraherar fler, i alla fall om du går på den större modellen.

bjrn gillar detta.
  8. bjrn
    Trådstartare

bjrn Borgare

Från:
    Stockholm
    Tack, jag tar till mig dina råd! Letar vidare efter klocka utan diamanter, men med solid länk. Tror att jag skall köra på en liten 26mm, då jag köpte en sådan till dottern min och hon är nöjd med storleken.

Mårtenssons ur Brookfield