Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Luriga kopior från Tiveden

Diskussion i 'Diskussion' startad av Adam019, 21 juli 2014.

1. Adam019
    Trådstartare

Adam019 Bonde

Från:
    Stockholm
    Då det finns en himla massa regler på forumet som jag inte riktigt greppat om vad man får och inte får göra i en post så ber jag om ursäkt på förhand om jag gör något regelfel i denna tråd.
    Dock behöver jag hjälp från folk med skarpare klocksinne än jag.

Ute på landet fick jag reda på att min pappa köpt en låda med gamla klockor på auktion i Tiveden. Lådan innehöll såklart det gamla vanliga. Några slitna Facit, en Seiko Quarts, några No Name och såklart några trötta slutkörda kopior.
    En av kopiorna var inte lika lätt att avslöja som de tidigare jag sett. Det är en Breitling Chronomat och jag måste säga att jag är förvirrad. Den har visserligen tappat en visare men den har fungerande kronograf, skruvar i länken, stämplat armband, safirglas, väldigt exakt dykarring, bra lume och en ansenlig tyngd.
    Ni som är lite mer bevandrade inom Breitling än vad jag är kan säkert se "tells" på en gång men jag som alltid trott att man enkelt kunde upptäcka en kopia på fakekronograf, rasslig länk, mineralglas och allmän fulhet blev fundersam över detta.
    Vad mer ska jag leta efter för att vara 100% på om den är fake eller äkta?
    Pappa är övertygad om att han har fått Jackpot och hittat "guld" i Tiveden och det gör mig ont att spräcka hans bubbla men jag vill inte att farsgubben ska sporta en kopia :)

Tacksam för svar.
    http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/qyqe7yha.jpg[/[​IMG]

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Icaras gillar detta.
  2. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Sorry, den är fejk. Massor av saker som är fel, bla antireflexbehandlingen som är väldigt bra på en riktigt bratte, datumhjulet, länken, finishen på urtavalan för att nämna några.

ZQT gillar detta.
  3. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Om nån undrar så är det väl bara för farsan att säga att det är en genuine fake watch

alfgren, Adam019 och Icaras gillar detta.
  4. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Den pärlan ser riktigt äcklig ut, som en finne nästan :confused:

Adam019 gillar detta.
  5. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Lyser dina finnar i mörkret? :bag:

poormans gillar detta.
  6. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

60 min kronograf är det väl inte på en Breitling? Sätter 100 spänn på att det sitter ett Seiko Quartz i den där.

7. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Indexen ser helt vansinnigt dåliga ut, vridringen ser ut som att den är gjuten i en brödrost, skruvarna på länken är fel fel fel, kronan ser ut som skit. Alltså det är inte många rätt på den där kan jag säga.

Alla dessa kinakopior ser alltid så utsmetade ut. Det är aldrig skarpa och fina kanter eller något. Det ser ut som att man har tagit klockan och tokpolerat den hårt som fan mot en roterande polertrissa.

Mårtenssons ur Brookfield