• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LUUR - Svensktillverkad klocka

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hittade denna svensktillverkade svenskdesignade klocka med miyota-verk...www.luur.se

Jag tycker den ser trevlig ut faktiskt. Vad tycker ni?

Saxat från hemsidan:

Movement:Mechanical self-winding (Miyota 8215, 21 jewels, 21 600 BPH)
Power Reserve: 40 hours
Accuracy: 20 to +40 seconds per day
Case Diameter: 39 millimetres
Water Resistance: 5 ATM or 50 meters
Crystal: Genuine synthetic sapphire
Case Back: See-through case back (mineral glass)
Surface Finish: High-quality PVD Gold plating


DSC4409_SQ.jpg


SQ_DSC4316.jpg

SQ_DSC4350.jpg
 

vonhall

Rolex
Oavsett var klockan är byggd så var den helt ok i mina ögon :) Kul at det fortfarande finns folk som vågar satsa på mekaniska klockor!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ser rätt ok ut. Dock tycker jag att loggan på tavlan förstör helheten. Lite kul med logotyp-detaljen klockan 12. Kanske hade det varit bättre med datum klockan 6, och en mer diskret logga klockan 12.
 

hedbrg

Panerai
Tycker den va rätt schyst ändå. Som föregående talare sabbar loggan en del, men i övrigt tycker jag den flyger.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den är säkerligen inspirerad av UG Polerouter! Inget fel i det - men skulle nog välja den äldre varianten ändå!

Tycker ändå att den är rätt ok ändå!
 
C

China

Guest
Nja, skyhögt pris och inte särskilt genomtänkt design. Loggan skämmer urtavlan och varför kosta på gravyr av bakstycket som skär sig mot ett enkelt odekorerat Miyota verk. Det känns inte som något vettigt alternativ i den här prisklassen.
 

JAkesson

Omega
Ser rätt ok ut, lite lagom modern men tilltalar inte mig personligen.5000 pix känns i överkant.
Kikade på de fyra varianterna på hemsidan, de svarta gick helt bort men den första med ljust brun/gult
läder var väl mest intressant.

Tilltalar säkert de som köpt DW osv som nästa steg men ja.. inte entusiaster kanske.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Nja, skyhögt pris och inte särskilt genomtänkt design. Loggan skämmer urtavlan och varför kosta på gravyr av bakstycket som skär sig mot ett enkelt odekorerat Miyota verk. Det känns inte som något vettigt alternativ i den här prisklassen.

Gravyren på baksidan kan man leva utan faktiskt o kanske till och med annan placering av loggan (..och omarbetning av den)
 
Helt OK utseende.
Men PVD steel plating? En kromad boett, eller en billig metall överdragen med stål?
Oavsett vilket sänker det intrycket.
 

rogart-63

Patek
Ser helt ok ut men inget jag skulle köpa . Baksidan ser tråkig ut med sin Miyota rotor . Kunde ju ju åtminstone kostat på sig en snygg rotor som passat resten . Hade varit snyggare med ett helt boettlock istället .
 
5k för denna när man kan få en Tissot Visodate eller Certina DS1 billigare, nejtack!

Fleplacerad logga, hemsk gravr och massa olika typsnitt som krockar. Gör om gör rätt i mina ögon!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
5000kr, WTF. :D
Ta bort glasbaksidan så hade stålversionen vart lite rolig för typ 800kr.
Orient har rätt många modeller i ungefär samma stuk för runt 1000-lappen.
 

David

Bödeln
Det som stör mig mest är den inledande nollan på ensiffriga timangivelser. Jag gillar inte när detta används till annat än dygnets första hälft vid 24h-visning.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Inte min kopp te. Men det vore roligt med lite mer klockor som är designade och byggda i välfärdsstaten.
 

LUUR

Breitling
Hej!

Tack för all konstruktiv feedback!

Det jag har strävat efter med klockorna är att skapa en accessoar med sober, klassisk, skandinavisk design och med en påtaglig kvalitetskänsla. Jag förstår naturligtvis att det sistnämnda är livsfarligt att säga i ett forum för klockentusiaster, men jag gick genom ett 20-tal prototyper från 7 olika fabriker innan jag var nöjd med tillverkningskvaliteten. Av samma anledning har alla klockorna handsydda italienska armband från Italiens äldsta tillverkare av klockarmband grundad på 30-talet.

Med de låga kvantiteter som jag har är det extremt svårt att konkurrera prismässigt med större märken, men ni som ändå gillar klockan får gärna kontakta mig personligen på [email protected].

Hälsningar,

Jonas
 

F-L-P

Panerai
Hej!

Tack för all konstruktiv feedback!

Det jag har strävat efter med klockorna är att skapa en accessoar med sober, klassisk, skandinavisk design och med en påtaglig kvalitetskänsla. Jag förstår naturligtvis att det sistnämnda är livsfarligt att säga i ett forum för klockentusiaster, men jag gick genom ett 20-tal prototyper från 7 olika fabriker innan jag var nöjd med tillverkningskvaliteten. Av samma anledning har alla klockorna handsydda italienska armband från Italiens äldsta tillverkare av klockarmband grundad på 30-talet.

Med de låga kvantiteter som jag har är det extremt svårt att konkurrera prismässigt med större märken, men ni som ändå gillar klockan får gärna kontakta mig personligen på [email protected].

Hälsningar,

Jonas

Kul initiativ och grattis till iaf blandad feedback från ks extremt kräsna användare.

Gillar själv designen, lite vintage så där. Skulle nog inte köpa den själv men finns garanterat en dw premium marknad att ta. Dock många som stångas där med liknande produkter, få mekaniska dock.

Lycka till!
 
Topp