• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luxury Watches på Manolo.se

P

Philippe Stern

Guest
Senast redigerad av en moderator:

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Fjantigt att skryta med att "alltid kört för fort". Sluta utsätt andra för fara i trafiken istället.
Försökte mest skoja till det lite, men inser att det inte fungerade... Jag menade mest att jag kör som de flesta, d v s lite för fort, och har som de flesta aldrig blivit stoppad. Fortkörningen i USA var ju mest pinsam för mig, men som sagt, försökte skoja till det. Inte meningen att det skulle uppfattas som något skryt, ber om ursäkt.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Försökte mest skoja till det lite, men inser att det inte fungerade... Jag menade mest att jag kör som de flesta, d v s lite för fort, och har som de flesta aldrig blivit stoppad. Fortkörningen i USA var ju mest pinsam för mig, men som sagt, försökte skoja till det. Inte meningen att det skulle uppfattas som något skryt, ber om ursäkt.

Här går det inte att skoja!

Kör själv i den hastighet jag anser vara lämplig i rådande situation. http://www.automotorsport.se/artikl...ten-hogre-hastighetsgranser-ger-sakrare-vagar
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De Lättkränktas Förening aka Klocksnack.
Varför inte förbjuda allt snack som inte är klockrelaterat?

Därför att det är roligare och mer levande att diskutera saker fritt. Det enda vi klarar oss utan är politiktjafs.

Frihet går both ways. Frihet att yttra sig är inte samma sak som att man inte blir motsagd. På samma sätt som att man får lära sig leva med att andra yttrar sånt man inte gillar. Det är en del av det sk 'vuxenlivet'. ;)
 

Buckshot

Panerai
Därför att det är roligare och mer levande att diskutera saker fritt. Det enda vi klarar oss utan är politiktjafs.

Frihet går both ways. Frihet att yttra sig är inte samma sak som att man inte blir motsagd. På samma sätt som att man får lära sig leva med att andra yttrar sånt man inte gillar. Det är en del av det sk 'vuxenlivet'. ;)
Det är kul att diskutera, men att kalla ngn idiot eller hoppas att vedebörande blir överkörd, är det ok tycker du?
 
Det är kul att diskutera, men att kalla ngn idiot eller hoppas att vedebörande blir överkörd, är det ok tycker du?


Alltså, det är verkligen inget att bry sig om. Rent allvarligt, det är en text på ett forum av en människa som är uppretad, och set är inget som kommer att hända ute i det verkliga livet. Folk bråkar på Internet, det är som det är liksom... Inte direkt så att man reagerar över det IOM att det inte har någon förankring i verkligheten.

Sen vad man tycker rent principiellt om vad man kan skriva eller inte må vara en sak, men i princip allt som skrivs i hetsiga diskussioner på Internet är ändå bara ett tidsfördriv, inget annat.
 
P

Philippe Stern

Guest
Det är kul att diskutera, men att kalla ngn idiot eller hoppas att vedebörande blir överkörd, är det ok tycker du?
Jag tycker man ska få kalla idioter för idioter. If you put lipstick on a pig, it's still a pig. Det där med att hoppas någon blir överkörd hör mer till Gudstro. Ibland önskar jag att det fanns en Gud, och att hen lyssnade på mig.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nja.. Sa att om någon vill ha hjälp med en klocka eller om jag kommer köpa en klocka ur butik så sker det där. Det är inte konstigt då jag trivs bäst där av alla butiker jag varit på och inte ser några problem med att inte handla från AD.

Det är väl ändå bara klockor vi talar om så det finns knappast något rätt eller fel.

Jag fick ett väldigt trevligt bemötande över telefon av LW trots att man är en lantis. Aqua har också varit väldigt hjälpsam trots att vi aldrig har träffats. Väldigt uppskattat.
 

JohnDoe

Rolex
Ja så fort jag uttalar mig om en del känsliga ämnen så rasslar det till i brevlådan från alla lättkränkta. Borde nog flytta till USA där det fria ordet är viktigare än alla lättkränkta människors vilja att tvinga alla in i det rosagröna molnet. Men än har jag inte flyttat så stanna kvar här buckshot så kan vi hetsa upp några till .
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kom hit för att jag ville diskutera klockor och prata lite skit, men här verkar det vara Väldigt lågt i tak. Kan du svara på frågan?

Det är väldigt högt i tak. Det är bara lågt i tak om man känner sig kränkt om alla inte alltid håller med om vad man skriver.

Vilken fråga är det du vill ha svar på?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ska och ska ja men verkligheten, ja det är något annat. Min egen bästa sälj-gen kommer ur att jag under gymnasiet stod och stekte hamburgare på typ Mc D kvällar och helger. Att kunna göra något för någon utan något för någon utan att sända en signal av obehag/olust/underlägsenhet eller vara lismande inställsam och underdånig. Egen erfarenhet är att de bästa säljarna säljer inte, de bara är och utifrån kommer viljan att köpa.
Sen finns det ju kunder som går igång på fjäsk och lismande, som inte har några vänner men de slipper man i 9 fall av 10 när det blir lite kostsammare.
De bästa säljarna säljer hela tiden det är därför de är de bästa säljarna :)
 
Topp