• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LuxuryWatches Stockholm?

Funderar på att köpa en klocka från LuxuryWatches Stockholm, kan jag vara säker på att den är äkta?
Finns det någon annan handlare som också säljer Rolex i Sverige som ni kan tipsa om?

/ M
 

Veratio

Cartier
LuxuryWatches är seriösa och har jäkligt mycket roligt inne hela tiden. Var inte orolig, handla där om du hittat rätt objekt.
 
Tack, har vi fler butiker i Sverige som har samma utbud som dem och som man kan lita på. Ska köpa en Rolex Explorer II nämligen.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
  • Like
Reactions: Rey
Såg tyvärr inte någon med Röd visare där och man måste har gjort fler inlägg än vad jag gjort för att få ställa frågan efter Explorer på "köp" sidan.....
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
LW säljer bara reko klockor och är trevliga att ha och göra med. Du betalar självklart en premie när du köper av/säljer till en handlare på en av Stockholms dyraste lokationer. Jag har sålt begagnat och köpt nya Rolex och verkligen varit nöjd. Har även fått goda råd och annan goodwill.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
LW säljer bara reko klockor och är trevliga att ha och göra med. Du betalar självklart en premie när du köper av/säljer till en handlare på en av Stockholms dyraste lokationer. Jag har sålt begagnat och köpt nya Rolex och verkligen varit nöjd. Har även fått goda råd och annan goodwill.
Vet att de haft en 1655:a med tavla som ej lämnat Rolexfabriken......så man ska nog allt nagelfara trots att de är en säker handlare....
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Vet att de haft en 1655:a med tavla som ej lämnat Rolexfabriken......så man ska nog allt nagelfara trots att de är en säker handlare....
Självklart, du har rätt. Naturligtvis finns det svåra vintage där det verkligen krävs riktiga stjärnor från KS för att säkra äktheten.
 

aneki

Omega
Om man inte hittar något unikt som inte går att finna annanstans är min åsikt att undvika betala den premien. Men förstår att många betalar för bekvämligheten.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vintage? Explorer II? :)
Lycka till med ditt köp... Har du lite is i magen så kommer det säkert upp en eller flera inom kort på köp och sälj delen här.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Svårt när de sålde en supermint 1655 för 85k? Tror varken de eller någon annan tvivlade på vad det var.
@Per Du har säkert rätt. Du argumenterar mot mig men jag argumenterar inte emot dig eller @Davvan Jag har redogjort för vad jag har gjort med LW och hur jag upplever dem. Har inte alla historier om deras affärer. Har du information så delge gärna detta. Jag har inte all info om allt, inte kunskap om allt men tar trots allt mig fiheten att ha en uppfattning om hur jag upplevt LW samt hur jag uppfattar deras uppsåt. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
@Per Du har säkert rätt. Du argumenterar mot mig men jag argumenterar inte emot dig eller @Davvan Jag har redogjort för vad jag har gjort med LW och hur jag upplever dem. Har inte alla historier om deras affärer. Har du information så delge gärna detta. Jag har inte all info om allt, inte kunskap om allt men tar trots allt mig fiheten att ha en uppfattning om hur jag upplevt LW samt hur jag uppfattar deras uppsåt. :)
Absolut. Jag har inte något mot dem heller och har även gjort affärer med dem. De är precis som alla andra dealers så man måste göra sin hemläxa innan man handlar även där.
 
Topp