• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luxurywatches

Tome

Cartier
Kom in en kille som påminde om Luca Brasi när jag var där. Han grymtade och satte sig i hörnet. Jag fick en känsla av att jag skulle få ett "erbjudande jag inte kunde motstå" vilken sekund som helst...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag är också nyfiken? Ngn som gjort köp där i prisklassen 100k o uppåt? Var kommer klockorna ifrån egentligen?
 

intercity

Breitling
Bumpar den här tråden som mitt första inlägg. Någon som har erfarenhet av Luxurywatches? Jag är ute efter en Omega DSOTM vintage black, vilket enligt hemsidan den här handlaren har i lager. Blir dock lite fundersam över priset -74k och dom påstår att klockan är helt ny, vad är haken? Butiken verkar inte vara Omega AD heller.

Kan man lyckas få samma pris hos någon av Omega AD i Sthlm?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bumpar den här tråden som mitt första inlägg. Någon som har erfarenhet av Luxurywatches? Jag är ute efter en Omega DSOTM vintage black, vilket enligt hemsidan den här handlaren har i lager. Blir dock lite fundersam över priset -74k och dom påstår att klockan är helt ny, vad är haken? Butiken verkar inte vara Omega AD heller.

Kan man lyckas få samma pris hos någon av Omega AD i Sthlm?
Ingen hake, det är gråhandel. Kolla när klockan är såld/ stämplad från AD bara, fom. Då tickar ju garantitiden, är väl det isåfall.

Prova, ha pengarna redo och vissa intresse. :) Vet med säkerhet att det fungerat.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Bumpar den här tråden som mitt första inlägg. Någon som har erfarenhet av Luxurywatches? Jag är ute efter en Omega DSOTM vintage black, vilket enligt hemsidan den här handlaren har i lager. Blir dock lite fundersam över priset -74k och dom påstår att klockan är helt ny, vad är haken? Butiken verkar inte vara Omega AD heller.

Kan man lyckas få samma pris hos någon av Omega AD i Sthlm?
Haken är väl just att de inte är AD, utan köper in klockorna via kontakter runt om i världen. Certifikaten är redan stämplade så en "helt ny" klocka ska nog beaktas som "oanvänd" istället, garantin tickar från stämpeldatum och gäller således inte från dagen just du köper klockan.

Gillar dock LW, Tony är riktigt schysst och det är väldigt mycket "business", så våga förhandla!

Edit: Jag var tvåa på bollen.
 

intercity

Breitling
Tack för snabba svaren!

Men för en som är ganska ny, ingen risk att bli lurad i en sån här butik va? Jag vill egentligen inte köpa en begagnad men gärna få bästa möjliga pris på en ny.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack för snabba svaren!

Men för en som är ganska ny, ingen risk att bli lurad i en sån här butik va? Jag vill egentligen inte köpa en begagnad men gärna få bästa möjliga pris på en ny.
Om vi nu ska fortsätta ge tipps så tycker jag du ska PM'a @ROB-1832 och fråga om priser. Enligt uppgifter, som jag inte hittar nu, så har de haft erbjudanden på Omega under nov-dec. Vet inte om det var på utvalda modeller eller allt och om de har det kvar.
 

Blue Note

Omega
Han har mkt trevligt i sin butik, men när det gäller beggat är jag också nyfiken på om man räkna med att allt är 100%? Har inte hört ngt illa eller så men jag ör heller inte särskilt insatt
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Var gång jag har varit kontakt på mail och telefon har jag blivit trevligt bemött och fått ett seriöst intryck. Skulle inte tveka om objektet var rätt!
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Jag har handlat där. De var väldigt trevliga men säljaren var stundtals rätt så virrig. Han visade en annan modell än den jag kontaktat dem angående och jag var tvungen att övertyga honom att han hade fel. Fullset som jag frågade om innan visade sig heller inte vara fullset trots att jag fått jakande svar på detta vid mailkontakt. Bra service dock och priset var rätt :)
 
Topp