• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luxwinder EXTREMT kasst???

TimeDealer

Cartier
Hej.
Jag köpte en Luxwinder på blocket av en trevlig prick. MEN nu bara två veckor senare har en av de stackars "snurrarna" slutat gå runt.
Luxwindern jag hade innan denna var robust, trevlig och tung. En riktig kvalitetskänsla, men jag lämnade tillbaka den eftersom windern inte hade något glas som hindrade damm från att tränga in.
Såg då denna pjäs med belysning som jag tyckte verkade bra. 2000kr och påstod sig ha kostat 2700kr och helt ny! Jag tänkte att det var ett kap och slog till. När jag fick den var kvalitén inte alls den samma. Väldigt lätt och verkade skör. Tänkte att jag kör på den ändå. SÅ jag behöll den. Men nu är besvikelsen enorm. Vad fan.. Redan sönder efter två veckor??? Det är ju knappast någon garanti på den... Känns som billigt kina skit..

Kan det vara att @JLC har en sådan?

Har någon av er där ute använt en sådan modell och har ni några erfarenheter av Luxwinder eller specifikt denna modell?
Luxwinder.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Hej.
Jag köpte en Luxwinder på blocket av en trevlig prick. MEN nu bara två veckor senare har en av de stackars "snurrarna" slutat gå runt.
Luxwindern jag hade innan denna var robust, trevlig och tung. En riktig kvalitetskänsla, men jag lämnade tillbaka den eftersom windern inte hade något glas som hindrade damm från att tränga in.
Såg då denna pjäs med belysning som jag tyckte verkade bra. 2000kr och påstod sig ha kostat 2700kr och helt ny! Jag tänkte att det var ett kap och slog till. När jag fick den var kvalitén inte alls den samma. Väldigt lätt och verkade skör. Tänkte att jag kör på den ändå. SÅ jag behöll den. Men nu är besvikelsen enorm. Vad fan.. Redan sönder efter två veckor??? Det är ju knappast någon garanti på den... Känns som billigt kina skit..

Kan det vara att @JLC har en sådan?

Har någon av er där ute använt en sådan modell och har ni några erfarenheter av Luxwinder eller specifikt denna modell?
Luxwinder.jpg

Har en Luxwinder från modalo, köpt från hemsidan för 3 lax, funkar bra väldigt tyst och grym i kassaskåpet, lite dålig finish längst ned mot glaset med den handpålagda pianolacken men annars schyst, den heter flynt, smakfull och snygg, läder inuti... http://www.modalo.se/produkt.php?art=6202112

Trist om din är trött, utgången modell? Kopia?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
De Luxwinder jag känt på har faktiskt inte imponerat alls, även om det är ett steg upp i pris till Modalo så tycker jag det är värt det om den ska stå synligt. De är bättre på alla sätt och vis.
Men angående din så borde den gå att fixa, worst case byta motorn om det är den som brunnit. Hur händig är du? Klarar du att ta isär den utan att riskera att aldrig få ihop den igen :cool:
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Ser ju precis ut som den här watchwindern från Klarstein. Frånsett texten "Luxwinder" på glaset är det förmodligen samma produkt. Har du betalat 2000:- för den, och den "trevlige pricken" ytterligare 700:-, och den dessutom inte fungerar kan jag förstå att det känns trist. Något kap är det inte... :(
 
Senast ändrad:

TimeDealer

Cartier
Har en Luxwinder från modalo, köpt från hemsidan för 3 lax, funkar bra väldigt tyst och grym i kassaskåpet, lite dålig finish längst ned mot glaset med den handpålagda pianolacken men annars schyst, den heter flynt, smakfull och snygg, läder inuti... http://www.modalo.se/produkt.php?art=6202112

Trist om din är trött, utgången modell? Kopia?

Jag har inte hittat så många ex av den. Så jag funderar på om det är en kopia. Men görs det kopior på winders?? Måste nästan fråga snubben jag köpte den av vart ifrån han köpt den. Den är snygg modalon! Synd att jag hastade på.
 

TimeDealer

Cartier
De Luxwinder jag känt på har faktiskt inte imponerat alls, även om det är ett steg upp i pris till Modalo så tycker jag det är värt det om den ska stå synligt. De är bättre på alla sätt och vis.
Men angående din så borde den gå att fixa, worst case byta motorn om det är den som brunnit. Hur händig är du? Klarar du att ta isär den utan att riskera att aldrig få ihop den igen :cool:

Jag är ju hobby urmakare och gör en del knivar :) så det borde inte vara några problem :)
image.jpg
image.jpg
 

TimeDealer

Cartier
Ser ju precis ut som den här watchwindern från Klarstein. Frånsett texten "Luxwinder" på glaset är det förmodligen samma produkt. Har du betalat 2000:- för den, och den "trevlige pricken" ytterligare 700:-, och den dessutom inte fungerar kan jag förstå att det känns trist. Något kap är det inte... :(

MEN vad faaaaaan!!! Den ser precis ut så. Exakt samma förutom texten. Jävla kopia då ju!! Snyggt att du hittade!! Måste gå till botten med detta!
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Neeeej. Vad dålig research jag har gjort. Brukar alltid vara så noga!!!! :( men men.

Som sagt, inte meningen att få dig att känna dig sämre än vad din trasiga Luxwinder redan gjort. Kolla med säljaren var han har köpt den och om det finns kvitto som stärker det uppgivna priset på 2700:-. Jag tror dessvärre inte det då det är fyra gånger mer än vad watchwindern borde kosta.

Väldigt fina knivar du gör!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har en likadan! vill minnas att den kostade ca 13-1400kr där jag köpte den men eftersom de endast hade ett demo-ex kvar och det var en utgående modell så fick jag den för 900kr..
Kan dock instämma att den känns rätt billig och plastig, körde min Breitling Stålfisk i den (hyffsat tung klocka) och det var precis som om motorn inte riktigt pallade med det, lät konstigt när den snurrade..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser ju precis ut som den här watchwindern från Klarstein. Frånsett texten "Luxwinder" på glaset är det förmodligen samma produkt. Har du betalat 2000:- för den, och den "trevlige pricken" ytterligare 700:-, och den dessutom inte fungerar kan jag förstå att det känns trist. Något kap är det inte... :(
Man blir nästan sugen på att testa. :D
 

TimeDealer

Cartier
Jag har en likadan! vill minnas att den kostade ca 13-1400kr där jag köpte den men eftersom de endast hade ett demo-ex kvar och det var en utgående modell så fick jag den för 900kr..
Kan dock instämma att den känns rätt billig och plastig, körde min Breitling Stålfisk i den (hyffsat tung klocka) och det var precis som om motorn inte riktigt pallade med det, lät konstigt när den snurrade..

Verkar vara riktig skit med andra ord. Ja inden slotten där min tyngre klocka suttit har den gett upp. När jag sa att det var en trevlig kille som sålde menade jag egentligen. Min chefs arbetskollega som jobbar i samma koncern som vårt företag. Antar att jag måste ta snacket med honom.
 

TimeDealer

Cartier
Jag skickade ett sms till honom. Fortsättning följer.

"Hej ####. Har du ett kvitto på vart du köpte windern? Den är nämligen redan sönder. Jag undrar om det finns någon garanti på den? Mvh ####"
Alltid lika spännande att vara anonym här :D
 

TimeDealer

Cartier
Säg att den är skit, gått sönder och att du vill ha pengarna tillbaka.
Edit: Lite sen på bollen.

Jag har svårt för att vara så hård. Får väll skylla mig själv antar jag. Extra jobbigt att det är en snubbe inom koncernen som är högt uppsatt dessutom. Jäkla svinigt. Jag undrar om han avsiktligt lurade mig. Tror inte det. Men man vet aldrig!
 
Topp