• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lyrfjäder

rogart-63

Patek
Söker en lyrfjäder. Är det nån som har en liten Kif fjäder liggande? 1,60 modell 1 .
Tror den heter 1-2 . Beställde ett set med Kif verktyg från cousinsuk. Och trodde nog i min enfald att jag skulle få några fjädrar på köpet?
Icke sa nicke. Har nämligen sett det andra ställen. Att det följer ett kit med extra fjädrar till .
Har letat med ljus och lykta bland mina gamla verk oxå? Men verkar sällsyntare än en musskit på månen.
 

Martin Lovasz

Audemars
Det är alltså Trior du vill ha den med tre blad? Jag skall kolla i mina gömmor men jag jobbar sällan med klockor som använder KIF stötskydd, fast man veta aldrig vad man plockat upp genom åren.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Synd det inte var Diashock. Då hade jag haft ett par att bjuda på.

I värsta fall får du väl kolla med urdelar.se?
 

rogart-63

Patek
Tog hem ett gäng från cousinsuk. Kändes lite lyxigt . Men vad gör man?
Det är alltså Trior du vill ha den med tre blad? Jag skall kolla i mina gömmor men jag jobbar sällan med klockor som använder KIF stötskydd, fast man veta aldrig vad man plockat upp genom åren.
Samma här . Hitta inga såna bland skrotverken .
Synd det inte var Diashock. Då hade jag haft ett par att bjuda på.

I värsta fall får du väl kolla med urdelar.se?
Har inte fått tag i Urdelar.se varken telefon eller via mail .
Hoppas det löser sig nu ändå .
 

Martin Lovasz

Audemars
1000225.jpg

Här hittade jag vad som ser ut att var KIF 1-4.

Sitter i en av de mest sunkiga märken man kan tänka sig. En Contenental!!! Fast man har slagit på stort och gått med 23 juveler (en del sitter och gör just ingenting dock...).
 
Topp