Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lystring Lystring, Billodes fickur!

Diskussion i 'Vintage' startad av Callxx, 30 januari 2016.

1. Callxx
    Trådstartare

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Hallå kära mögelvänner, med handen på hjärtat har jag inte varit inne på er del här så mycket. Men nu söker jag er expertis. Vem vet, någon av er kanske är gammal nog att komma ihåg tiden från detta släpp...?
    En god vän har en gamal släktklenod i rätt så risigt skick, ett fickur från Billodes. Jag har inte en aning om någonting här, jag har försökt att leta online och det är väldigt spridda skurar med information. Jag ber hemskt mycket om ursäkt om jag har missat en tråd någonstans och retar upp någon för det. All info uppskattas och extra bra svar belönas med hemmagjorda kakor.
    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

2. David Paul

David Paul Bonde

Från:
    Stockholm
    Enligt Mikrolisk (http://mikrolisk.de/show.php?site=2...=trademark&searchMode=exact&id=16#sucheMarker) ska Billodes klockorna vara tillverkade av Georges Favre-Jacot (http://www.zenith-watches.com/en_en/icones/georges-favre-jacot), Samma man som ligger bakom Zenith. Verkar gå för lite pengar om dom är i bra skick, denna har ju tyvärr tappt visaren på subsekunden och lite av emaljen vilket ju drar ner värdet. Annars är det ju ett mycket trevligt fickur med, vad som verkar, en rätt cool historia i ryggen.

Callxx gillar detta.
  3. Callxx
    Trådstartare

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Kul, tack så jättemycket för informationen!