• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lyxstål vs Rolex Guld

Lyxstål eller sport Rolex i Guld?


  • Totala väljare
    191

Cliff

Panerai
2-Faktor
Inte jämförbara så bestäm om det är en sportklocka i ömtåligt material eller en ömtålig klocka i ett tåligt material du vill ha? Nu har inte YM guldlänk så känner inte att den är så osmaklig i mångas ögon som annat kan vara. Det är dock nyrikt med helguldrollar. En modern helguldrolle kan inte bäras seriöst på ett bra vis, det får vara lite ironiskt eller galet istället. Men det beror på vem du är eller vill vara...
Definiera gärna "modern helguldrolle". :) Är det inte sportklockor i guld som är lite motsägelsefullt, en helgulds DD är väl inga konstigheter? Själv så kör jag VC Overses i stål och Submariner i GS utan ironi. Btw så håller jag med @Apansson om att det är trevligt att alla vet vad Rolex är. :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Definiera gärna "modern helguldrolle". :) Är det inte sportklockor i guld som är lite motsägelsefullt, en helgulds DD är väl inga konstigheter? Själv så kör jag VC Overses i stål och Submariner i GS utan ironi. Btw så håller jag med @Apansson om att det är trevligt att alla vet vad Rolex är. :D
Safir för att göra det lätt. Det är svårt med alla helguldsklockor med Rolex är lite svårare än det mesta. Sub i TT är än värre. Allt beror på vem man är eller vill vara. Jag bär gärna helguld själv men tycker också det är djupt oseriöst.
 

E.Z.

Panerai
Skulle ta en stålis. En guldrolle kan funka men då utan länk och på med ett snyggt läderband.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Safir för att göra det lätt. Det är svårt med alla helguldsklockor med Rolex är lite svårare än det mesta. Sub i TT är än värre. Allt beror på vem man är eller vill vara. Jag bär gärna helguld själv men tycker också det är djupt oseriöst.
Tack för svaret. :) Förstod inte "safir". Kul att du har åsikt, varför är TT värre? :D För mig är det mycket enkelt...klockor har inget med vem jag är eller vill vara, det hade ju bara varit pubertalt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för svaret. :) Förstod inte "safir". Kul att du har åsikt, varför är TT värre? :D För mig är det mycket enkelt...klockor har inget med vem jag är eller vill vara, det hade ju bara varit pubertalt.
Detta handlade dock om hur uren uppfattas av utomstående. Få (färre) hade valt Rolex om man inte brydde sig om vad folk tyckte om ens klockval.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Detta handlade dock om hur uren uppfattas av utomstående. Få hade valt Rolex om man inte brydde sig om vad folk tyckte om ens klockval.
Ok..sorry missade det. Jag gillar när jag ser någon skön person som smyger runt med en lyx-stål utan att vara Peacock. Jag gillar den lågmälda väldressade stilen. Därför stormtrivs jag själv med min VC i stål.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ok..sorry missade det. Jag gillar när jag ser någon skön person som smyger runt med en lyx-stål utan att vara Peacock. Jag gillar den lågmälda väldressade stilen. Därför stormtrivs jag själv med min VC i stål.
...och det du tycker är ett lågmält väldressat ur tycker jag är vulgärt. Men det är ju inte vulgärt på samma nivå som guldrolex. Allt handlar om perspektiv.
Finns bara ett material som gäller. Vitguld.
Ädelmetallernas fulmetall.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
...och det du tycker är ett lågmält väldressat ur tycker jag är vulgärt. Men det är ju inte vulgärt på samma nivå som guldrolex. Allt handlar om perspektiv.

Ädelmetallernas fulmetall.
Ha ha ha... Ja, jag är tämligen säker på att vi inte ser ut som varandra och för oss likadant. :)

Utveckla resonemanget kring vitguld.
 
Kör en sub/gmt eller daytona i helguld, hur fett som helst. Sub/gmt i gult, daytona i rose med svarta tavlan!

pp 5167, ap 15300, ap roc, vc 49150 är inte alls lika roligt som rolex helguld på länk. Har haft allt jag nämnt i posten förutom 49150.

Kör hårt!
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En klocka i gul eller roseguld kommer aldrig hamna på armen. Men vitguld eller platina däremot skulle jag lätt kunna tänka mig. En DD i vitguld har jag länge sneglat efter man aldrig gjort slag i saken…. Kanske blir en sådan i framtiden :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
@Aurum ta av dig trollkostymen nu!;)
I guds tio budord står det tydligt. ALLA vill ha en guldsub!
Det får inte vara en klassfråga att skaffa en!;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@Aurum ta av dig trollkostymen nu!;)
I guds tio budord står det tydligt. ALLA vill ha en guldsub!
Det får inte vara en klassfråga att skaffa en!;)
Jag trollar faktiskt inte alls, men jag gillar guldsport. Så otroligt fel och dumt. Det jag försöker säga är att det är svårt att komma undan med dylika ur för gemene man. Behöver man bry sig? Verkligen inte men man bör vara medveten.
Rolex belägger väl dock inte sitt vitguld? Är väl därför det har den lite mer grå tonen jämfört med deras platina?
Vitguld är ju inte grått generellt, men det är sant att Rolex påstår sig inte belägga sitt vitguld idag.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag trollar faktiskt inte alls, men jag gillar guldsport. Så otroligt fel och dumt. Det jag försöker säga är att det är svårt att komma undan med dylika ur för gemene man. Behöver man bry sig? Verkligen inte men man bör vara medveten.
Utveckla (och tala klarspråk) för jag tror du har ett spår.
Jag kan skriva under på att det är lätt att tro man köper sig en livsstil, att man tror man blir sina prylar/prylarna/titlar/fastighet/ äger dig. I själva verket är det tvärtom.
Kanske menade du helt annorlunda.
Förlåt övriga för halvt ot.
image.jpeg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Rolex belägger väl dock inte sitt vitguld? Är väl därför det har den lite mer grå tonen jämfört med deras platina?
Jag upplever rolex vitguld aningen åt gulhållet, absolut inte grått. Absolut inte så de ser ut i annonser tex di weekend medflera, där ser de helt ut som stål.
 
Topp