• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lyxstål vs Rolex Guld

Lyxstål eller sport Rolex i Guld?


  • Totala väljare
    191

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vet några som har ägt en 15300, samtliga har haft problem med sina. Sen hur dom har använt sina klockor vet jag inte. Men en klocka som är tre år gammal ska inte behöva åka in på service enligt mig. Då är det nåt fel med konstruktionen.
Vilka problem har de haft?
För detaljer och åsikter kring konstruktionen: http://www.p178host.com/apgallery/3120/

Edit. AP-maffian(snyggt jobbat) här var snabbare än mig dementera samt länka.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Testa YM den är trevlig
image.jpeg
 

Cipover

Omega
Kör på sportrolex i vitguld! Bästa av två världar där du får ädelmetallen men slipper vräkigheten hos det gula guldet. En daytona i vitguld eller en blå sub är inte fel.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag kan hålla med om att en klocka som är 3 år inte skall gå sönder om den används som det är tänkt, men betänk följande innan du så säkert fastslår att det är onormalt många AP som besitter fel, och att konstruktionen är felaktig.
Har du några verkliga bevis, t e x oberoende tester som stödjer ditt påstående om att AP är kass (jämfört med t ex Patek och VC)?
Har du egna erfarenheter som kan gälla för en generell sanning om att konstruktionen är bristfällig (jämfört med klockor i liknande segment (t e x Patek, VC eller annat))?
Har du gjort jämförelser med andra märken (t ex VC, Patek) om att just märket du pratar om är speciellt utsatt för kvalitetsbriser o s v?

Bara vänder mig emot den allmänna generaliseringen...
Har inga bevis för mina påståenden mer än andras erfarenhet.
Ang konstruktionen av urverket är det helt personlig åsikt vad jag anser är god konstruktion. Och där värdesätter jag funktion som viktigast.

Du har helt rätt att det är fel att generalisera.
 

Genta

Cartier
Hmm ja det ligger väl något i det, Rolex verk klarar nog av mer stryk än de andra. AP verkar synnerligen känsligt, men jag kanske har fel?
Håller med, är det en robust klocka du är ute efter är Rolex det bättre valet. Men det handlar inte bara om urverket utan finishen i övrigt som gör att man är lite försiktigare med lyxståltrion. Apropå AP så har jag erfarenhet av 7 års användning av AP ROC (F.Piguet verkbas) utan problem och utan service och AP ROO med JLC-bas som krävt dyra 5-års serviceintervaller.
 

Vesper

Rolex
Då är man hemma igen efter en dag i 08 land och man kan bara konstatera att det vart ett grymt bra avslut så här sista semester dagen :)

Börjar med en svart påse den här gången :)

image.jpeg


Bekant kors?

image.jpeg


Fantastisk Box

image.jpeg


Tom?

image.jpeg


Ja det är väl klart ;) Den har suttit på handleden hela eftermiddagen :)

image.jpeg


Klockan är inget nytt här på forumet men jag är riktigt nöjd :) Uplockad i Augusti förra året och är i riktigt bra skick.

Stort tack till @Aquaracer2 och Luxury Watches! Provade en hel del klockor och vissa gör sig bättre på bild och vissa gör sig bättre i verkligheten och så var fallet med denna och det känns dom min JLC DSC lär få spendera en hel del tid i windern.

Tack för alla åsikter och synpunkter från Er härliga KS medlemmar :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Stort grattis! Helt rätt att välja lyxstål i stället för Rolex-guld! Fin klocka (även om det hade varit löjligt bra om du hade köpt nya Overseas ;))..
 
Då är man hemma igen efter en dag i 08 land och man kan bara konstatera att det vart ett grymt bra avslut så här sista semester dagen :)

Börjar med en svart påse den här gången :)

image.jpeg


Bekant kors?

image.jpeg


Fantastisk Box

image.jpeg


Tom?

image.jpeg


Ja det är väl klart ;) Den har suttit på handleden hela eftermiddagen :)

image.jpeg


Klockan är inget nytt här på forumet men jag är riktigt nöjd :) Uplockad i Augusti förra året och är i riktigt bra skick.

Stort tack till @Aquaracer2 och Luxury Watches! Provade en hel del klockor och vissa gör sig bättre på bild och vissa gör sig bättre i verkligheten och så var fallet med denna och det känns dom min JLC DSC lär få spendera en hel del tid i windern.

Tack för alla åsikter och synpunkter från Er härliga KS medlemmar :)

Grattis Mannen! :)
 
Topp