• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länkrenovering

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har köpt en guld / stål submariner som har används som verkstadsklocka i massor med år. Nu jobbar jag för att klockan ska återfå en del av sin tidigare glans. Länken är som ni ser på bilderna helt slut, så jag har beslutat att skicka den till Michael Young som jag har hört mycket gott om ang. länk renoveringar. Jag skickade ett mail med bilder och en dag senare fick jag detta svar:

Dear Sir

Yes we can restore your band.

The price for the band restoration is USD250 for 2 tone bands and additional laser welding service to repair the worn corners is USD200 plus return EMS/Fedex postage USD28 plus (optional insurance for 2% of desired insured value). PAYMENT via paypal when done to [email protected] in approx. 4-6 weeks. But this is just a general approximation, we are a small workshop and have little man power, so please be a little patient since sometimes it takes longer.

Please send the band with a note on your restoration requirements insured to:

Michael Young
Classic Watch Repair Ltd.
Room 11A, 2 Carnarvon Road,
Tsim Sha Tsui,
Hong Kong
Tel +852 31880119

Also add us on your Facebook, http://www.facebook.com/classicwatchrepair, or visit our website:
Repair: www.classicwatchrepair.com

Have a nice one.


Cheers,

Michael Young


Jag postar länken idag och visar det färdiga resultatet när den kommer tillbaka.


FullSizeRender.jpg
FullSizeRender-1.jpg
FullSizeRender-2.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Kul att du skickar den till honom, har ju hört massor om honom. Är nog lika förväntansfull som du på resultatet :)
 
  • Like
Reactions: Ako

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Att få dit guldet är inga större problem för en erfaren guldsmed med rätt instrument. Har du burit klockan sen den var helt ny?
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
Att få dit guldet är inga större problem för en erfaren guldsmed med rätt instrument. Har du burit klockan sen den var helt ny?
Nej, en kompis pappa har haft den sen ny som verkstadsklocka , han jobbar med racing..
har burit klockan ett par gånger på rem o utan insert.

Nu är klockan på spa hos macgyver.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Underbar länk. :) (Ingen ironi!) Uppskattar att se rejält använda prylar. Ser fram mot att ta del av resultatet.
mvh A
 
  • Like
Reactions: Ako

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Nej, en kompis pappa har haft den sen ny som verkstadsklocka , han jobbar med racing..
har burit klockan ett par gånger på rem o utan insert.

Nu är klockan på spa hos macgyver.

Har pappan skaffat sig en ny TT sub som svetsarklocka? :)
Ska bli kul och se hur den ser ut efter renoveringen.
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp