• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länktips Vintagebutiker online

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Butiken Gamla lampor på Karlaplan säljer en del vintage ur.
Dock låg hemsidan nere och tror dom håller på byta lokaler.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
P-A skrev:
http://www.klockrent.com

P-H från klockmaster globen säljer privat.
trevlig säljare och lämnar bara ut i bra skick!
Sneglade på hans Longines Diver häromdagen när det gick en liknande på eBay...schysst!
 

Kniven

Cartier
Krognos i København är riktigt bra om man vill ha klockor tillverkade innan 1980. Han har mycket fler klockor i butiken än vad man kan se på hemsidan, vilket såklart är lite tråkigt om man vill handla på distans...

http://krognos.dk
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Udda sida som ej skriver ut priser. Dock är de väl rätt kända och reko säljare har jag förstått...
Ja det kan jag hålla med om. De ger väl det priset som känns rätt för dagen eller nåt ;-) Ekonomin är väl lite skakig även i Italien? Vi snackar södern, inte Östtyskland ;-) Fabrizio tycker jag levererade bra gällande min Nivada, och Davvan köpte ju sin Daytona från honom.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ja det kan jag hålla med om. De ger väl det priset som känns rätt för dagen eller nåt ;-) Ekonomin är väl lite skakig även i Italien? Vi snackar södern, inte Östtyskland ;-) Fabrizio tycker jag levererade bra gällande min Nivada, och Davvan köpte ju sin Daytona från honom.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

jösses jäklar vad mycket underbara klockor... jag gillart!!! är han dyr?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
jösses jäklar vad mycket underbara klockor... jag gillart!!! är han dyr?
Ingen aning egentligen, då jag köpte en hyfsat okänd dinka, men jag tror nog att han håller en rimlig prisnivå med tanke på servicen och seriösa intryck, och ger tydligen 12 mån garanti, vilket kanske är värt något... eller inte :\
 

Reize

Omega
Nu har jag visserligen aldrig handlat på uretvintage.se, men jag vet att jag såg en uppenbarligen fejkad Zlatoust-dykare säljas som genuin där för ett tag sedan. Hur seriösa/pålitliga är de, egentligen?
 

WiktorK

Omega
Nu har jag visserligen aldrig handlat på uretvintage.se, men jag vet att jag såg en uppenbarligen fejkad Zlatoust-dykare säljas som genuin där för ett tag sedan. Hur seriösa/pålitliga är de, egentligen?

Jag antar att det är den som fortfarande ligger ute?

Hur tog du den för oäkta? Satt och kollade på den precis och tyckte den va cool.
 

Reize

Omega
Jag antar att det är den som fortfarande ligger ute?

Hur tog du den för oäkta? Satt och kollade på den precis och tyckte den va cool.

Oäkta i bemärkelsen att den är en nyproduktion och skall därför verkligen inte krängas för 4000. Det finns en uppsjö med nyproducerade Zlatoust som säljs till turister komplett med fejkade papper med den där "no radiation"-stämpeln. Det finns flera kriterier att titta efter, men i detta fallet var det printet på urtavlan som fick mig att reagera. Äkta Zlatoustdykare från sovjettiden har aldrig text eller bilder på urtavlan.
 

WiktorK

Omega
Oäkta i bemärkelsen att den är en nyproduktion och skall därför verkligen inte krängas för 4000. Det finns en uppsjö med nyproducerade Zlatoust som säljs till turister komplett med fejkade papper med den där "no radiation"-stämpeln. Det finns flera kriterier att titta efter, men i detta fallet var det printet på urtavlan som fick mig att reagera. Äkta Zlatoustdykare från sovjettiden har aldrig text eller bilder på urtavlan.

Okej! :) Tack för " Heads up".
 

Sond

Patek
Kan nu recensera uretvintage.se efter köp och garantidiskussion. Måste säga att deras kundbemötande har varit helt fantastiskt. Svarar på mejl omedelbart. Varit helt inne på att lösa garantifrågan på ett sätt som gjorde mig nöjd. Väldigt nöjd.
 
Topp