Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Märka klocka.

Diskussion i 'Vintage' startad av P-A, 28 mars 2013.

1. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Jag har ärvt min morfars certina. Den är på service just nu och jag funderar på att gravera baksidan med hans namn eller signatur och år. Tex: Per-Erik Jonsson 1923-2012

Vad tycker ni om det? Jag kommer aldrig att göra mig av med den och tanken är att den ska gå i arv.
    Jag vet att det absolut inte är någon dyr modell men den ligger ändå otroligt varmt om hjärtat!

Vad kostar det? Kan inte vara speciellt dyrt hos den lokala guldsmeden?
    Kanske fylla gravyren med guld? :)

skickat med telefonen.

2. _jonte

_jonte Friends of KS

Låter som en grymt bra idé! En duktig guldsmed kan nog få det riktigt snyggt. Borde inte vara särskilt dyrt.

3. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    En bra idé för en släktklenod, men se till att det blir snyggt...har sett för många exempel på fula gravyrer. Kör hårt och lycka tll!

4. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Re: Sv: Märka klocka.

Jag vet att han är duktig. Ska prata med honom i veckan :)

skickat med telefonen.

5. Kson

Kson Friends of KS

Bra tycker jag! Har själv tänkt att skriva något :)

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Verkar vara ovanligt med gravörer som kan arbeta i stål. Med fixar dem det är det lovande då min framtida reverso behöver gravyr.

7. Kettil

Kettil Biskop

Skippa årtalen. Det är ju ingen gravsten.
    mvh

8. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Re: Sv: Märka klocka.

Sant. Kanske bara ha hans signatur istället. Känns mer honom än bara ett namn.

skickat med telefonen.

9. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Gav en gammal Seiko till en kompis i 31 års present (hade glömt/missat då han fyllde 30) och lät Jokkmokks Tenn gravera hans initialer, årtal samt 30+ på baksidan. Tror jag gav en 200:- för det och blev rätt så snyggt.
    Gesten uppskattades och han använder klockan dagligen.
    Tycker självklart du ska göra det, hör runt i trakten där du bor, borde finnas en guldsmed som gör det för en billig peng.