• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mårtenssons vs Bergströms

Tome

Cartier
Försökte hitta länken med recensioner av olika handlare men gav upp och kör en separat. Här är min senaste upplevelse som jag vill dela med mig av:

Köpte en Superocean Steelfish av Mårtenssons i Halmstad sommaren 2012. Tyckte redan vid köpet att det inte var 100% centrering av vridring och siffror/markeringar kl 12. När jag påpekade det tyckte Mårtenssons att "det är inget att oroa sig för, det är inom felmarginalen". Nu ledsnade jag iaf till slut och lämnade in den för några veckor sen till Bergströms i Uppsala när jag ändå var där i ett annat ärende. Dom tog in den och ombesörjde hela ärendet utan att tveka trots att jag köpt den hos en annan AD, och det kostade mig ingenting(har ju också avhandlats i andra länkar, men hittar inte dom heller).
Svaret jag fick idag var att fjädern innanför vridringen var sned och Breitling bytte den, gjorde rent, samt trycktestade klockan - allt på garantin. Det berodde troligen på att klockan fått en smäll. Då blir man ju lite fundersam när jag köpt den helt ny av en AD och felcentreringen (som berodde på den sneda fjädern) fanns redan vid köpet. Gissa vem jag kommer att ta min business till i framtiden...

Vill därmed ge Bergströms Ur 5 breitlings av 5 möjliga och Mårtenssons Ur 1 överkryssad breitling!
 
Topp