Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mått lug-to-lug SS UTC Skydiver?

Diskussion i 'Diskussion' startad av hemingway1999, 3 november 2015.

1. hemingway1999
    Trådstartare

hemingway1999 Friends of KS

Någon som vet vad måttet är lug-to-lug på Sjöö Sandström UTC Skydiver?

/Henrik

2. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Gigantisk? (men underbar)
    Man kolla när jag är hemma igen.

3. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    52 mm har jag för mig

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Provmätte precis min Skydiver och kan bekräfta 52mm lug end to lug end. :)

hemingway1999, FilipF och Ako gillar detta.
  5. hemingway1999
    Trådstartare

Tack för svaren! Tyvärr stupade just idén om en Skydiver. 50mm är max för mina tändsticksarmar...

/Henrik

6. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Inte då! På't bara!

Sjöö Sandström, Daion, Denke och 1 annan gillar detta.
  7. hemingway1999
    Trådstartare

Haha! Ja, jag önskar att jag kunde bära upp den. Gripenbro har en två månader gammal för 17500. Måste vara ett rätt bra pris?

/Henrik

8. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Det är väldigt svårt att prissatta dessa då inte så många funnits på andrahandsmarknaden än.
    Men för en två månader gammal är det väldigt bra. Länk eller gummi?

9. hemingway1999
    Trådstartare

10. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Okej, jäkligt snygg på gummi. Att köpa till länk skulle kosta typ 7-8000 (andrahandsuppgifter, källa saknas)

11. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Länken listar 6900

Sjöö Sandström gillar detta.
  12. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Dåså! There we go..

13. Daion

Daion Bonde

Kul att du gillar modellen men synd du känner att den är för stor. Jag är i samma dilemma, vet inte riktigt om en Skydiver (el. Extreme) skulle funka på min handled. Jag är dock sugen på att testa. Om det är ok för din del och du inte tänker slå till på denna Skydiver så kanske jag kan skicka någon rad angående den? Är det ok? Vill inte på något vis "norpa" åt mig klockan om du är intresserad av den. Därav min förfrågan då jag inte ens skulle känt till den om det inte vore för att du påtalade att den fanns till försäljning. :)

14. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Senast ändrad: 4 november 2015
    FilipF gillar detta.
  15. Daion

Daion Bonde

Härligt du trivs med din!
    Skulle väldigt gärna kolla in en i verkligheten men tyvärr har jag skadat ryggen och har lite svårt att frakta mig längre sträckor så det bästa jag kunnat göra är att leta i närmaste stad (Uppsala) och där hittade jag ingen butik som sålde Sjöö klockor tyvärr. Så det finns två alternativ som jag ser det, antingen får jag chansa och köpa en via nätet eller så är det bara att vänta till ryggen blir bra (vilket enligt prognos kan ta väldigt lång tid, ingen kan säga säkert men läkares bedömning någonstans mellan ett till tre år. Känns inte kul att vänta så länge utan kan vara skoj med lite uppmuntran och ge sig själv en present nu tänker jag. :)

FilipF gillar detta.
  16. hemingway1999
    Trådstartare

Vänligt av dig att tänka så. Inga problem. Jag har inga planer på att köpa den. Slog till på en Sinn EZM13 igår i stället. Kontakta Gripenbro. Jag har köpt ett par klockor av honom och det har gått väldigt smidigt.

/Henrik

Daion och FilipF gillar detta.
  17. Daion

Daion Bonde

Stort tack för ditt svar! Ska nog ta ett litet samtal då så får vi se vad som händer! Aha, det blev en sådan, googlade lite och modellen ser riktigt snygg ut! Hoppas du delar med dig med lite bilder sen! :)

18. hemingway1999
    Trådstartare

Här kommer lite nytagna bilder från i morse. (Ber om ursäkt för att jag hijackar den här SS-tråden för lite Sinn-porr.) Ska se om jag kan sätta ihop en liten recension när jag haft den ett tag.

/Henrik

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Eurenius, Daion och FilipF gillar detta.
  19. Daion

Daion Bonde

Kanonfin klocka du skaffat där! Den blir du säkerligen nöjd med! Snygga bilder, kul att du visade den! Ser fram emot att läsa vad du tycker när du haft den ett tag.

hemingway1999 gillar detta.
  20. Daion

Daion Bonde

Ja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Tog kontakt med Gripenbro och tänkte köpa den där Skydivern men döm om min förvåning när jag fick svar från Peter att den blev såld igår. Va snopen jag blev, men så kan det gå. :(

21. hemingway1999
    Trådstartare

Vad trist! Hoppas du hittar något annat roligt.

Daion gillar detta.
  22. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    image.jpg
    Har lite svårt att ta av min, det är mkt stor konkurrens om uppmärksamheten nu...

Daion, FilipF, hemingway1999 och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield