• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mått lug-to-lug SS UTC Skydiver?

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Haha! Ja, jag önskar att jag kunde bära upp den. Gripenbro har en två månader gammal för 17500. Måste vara ett rätt bra pris?

/Henrik
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Haha! Ja, jag önskar att jag kunde bära upp den. Gripenbro har en två månader gammal för 17500. Måste vara ett rätt bra pris?

/Henrik
Det är väldigt svårt att prissatta dessa då inte så många funnits på andrahandsmarknaden än.
Men för en två månader gammal är det väldigt bra. Länk eller gummi?
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Tack för svaren! Tyvärr stupade just idén om en Skydiver. 50mm är max för mina tändsticksarmar...

/Henrik
Kul att du gillar modellen men synd du känner att den är för stor. Jag är i samma dilemma, vet inte riktigt om en Skydiver (el. Extreme) skulle funka på min handled. Jag är dock sugen på att testa. Om det är ok för din del och du inte tänker slå till på denna Skydiver så kanske jag kan skicka någon rad angående den? Är det ok? Vill inte på något vis "norpa" åt mig klockan om du är intresserad av den. Därav min förfrågan då jag inte ens skulle känt till den om det inte vore för att du påtalade att den fanns till försäljning. :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Kila till närmsta ÅF o prova! Jag känner mig lite pinn i den ibland. Men vad gör det!? Trivs bra med den endå ja! =)
Härligt du trivs med din!
Skulle väldigt gärna kolla in en i verkligheten men tyvärr har jag skadat ryggen och har lite svårt att frakta mig längre sträckor så det bästa jag kunnat göra är att leta i närmaste stad (Uppsala) och där hittade jag ingen butik som sålde Sjöö klockor tyvärr. Så det finns två alternativ som jag ser det, antingen får jag chansa och köpa en via nätet eller så är det bara att vänta till ryggen blir bra (vilket enligt prognos kan ta väldigt lång tid, ingen kan säga säkert men läkares bedömning någonstans mellan ett till tre år. Känns inte kul att vänta så länge utan kan vara skoj med lite uppmuntran och ge sig själv en present nu tänker jag. :)
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Kul att du gillar modellen men synd du känner att den är för stor. Jag är i samma dilemma, vet inte riktigt om en Skydiver (el. Extreme) skulle funka på min handled. Jag är dock sugen på att testa. Om det är ok för din del och du inte tänker slå till på denna Skydiver så kanske jag kan skicka någon rad angående den? Är det ok? Vill inte på något vis "norpa" åt mig klockan om du är intresserad av den. Därav min förfrågan då jag inte ens skulle känt till den om det inte vore för att du påtalade att den fanns till försäljning. :)

Vänligt av dig att tänka så. Inga problem. Jag har inga planer på att köpa den. Slog till på en Sinn EZM13 igår i stället. Kontakta Gripenbro. Jag har köpt ett par klockor av honom och det har gått väldigt smidigt.

/Henrik
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Vänligt av dig att tänka så. Inga problem. Jag har inga planer på att köpa den. Slog till på en Sinn EZM13 igår i stället. Kontakta Gripenbro. Jag har köpt ett par klockor av honom och det har gått väldigt smidigt.

/Henrik
Stort tack för ditt svar! Ska nog ta ett litet samtal då så får vi se vad som händer! Aha, det blev en sådan, googlade lite och modellen ser riktigt snygg ut! Hoppas du delar med dig med lite bilder sen! :)
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Stort tack för ditt svar! Ska nog ta ett litet samtal då så får vi se vad som händer! Aha, det blev en sådan, googlade lite och modellen ser riktigt snygg ut! Hoppas du delar med dig med lite bilder sen! :)

Här kommer lite nytagna bilder från i morse. (Ber om ursäkt för att jag hijackar den här SS-tråden för lite Sinn-porr.) Ska se om jag kan sätta ihop en liten recension när jag haft den ett tag.

/Henrik

20151105_092052_zpslewo7pzo.jpg
20151105_091200_zps2amohlam.jpg
20151105_091211_zpsi6q1hrb8.jpg



20151105_092056_zpshlkix0og.jpg
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Här kommer lite nytagna bilder från i morse. (Ber om ursäkt för att jag hijackar den här SS-tråden för lite Sinn-porr.) Ska se om jag kan sätta ihop en liten recension när jag haft den ett tag.

/Henrik

20151105_092052_zpslewo7pzo.jpg
20151105_091200_zps2amohlam.jpg
20151105_091211_zpsi6q1hrb8.jpg



20151105_092056_zpshlkix0og.jpg

Kanonfin klocka du skaffat där! Den blir du säkerligen nöjd med! Snygga bilder, kul att du visade den! Ser fram emot att läsa vad du tycker när du haft den ett tag.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Vänligt av dig att tänka så. Inga problem. Jag har inga planer på att köpa den. Slog till på en Sinn EZM13 igår i stället. Kontakta Gripenbro. Jag har köpt ett par klockor av honom och det har gått väldigt smidigt.

/Henrik
Ja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Tog kontakt med Gripenbro och tänkte köpa den där Skydivern men döm om min förvåning när jag fick svar från Peter att den blev såld igår. Va snopen jag blev, men så kan det gå. :(
 
Topp