• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mögel, ghost, gilt o stenhård 5513-65

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Efter en vistelse hos urmakaren så kom den så hem igen.
Tidigare i våras köpte jag en väldigt fin gilt 5513 som dock fick lämna pga kapitalbrist. Saknaden blev stor under hösten och till slut så var jag bara tvungen att skaffa en annan.
Denna 1,5miljoners införskaffades och har efter omfattande vård hos urmakarna nu fått liv igen.
Twinlocktuben o kronan finns kvar o boetten är fin.
Gilttavlan har ju sett bättre dagar och den är garanterat inte relumad. Man kan ju kort säga att subben kommer att bäras med stolthet av mig och skicket är precis som jag vill ha det.
Den har fått nytt superdome glas och hänger skönt på en 7836 länk som är styv som ett morgonstånd.
Känner att jag vill dela med mig av denna direkt så bättre bilder kommer senare.

fbd7ca957ad1e496b71bcaa7823ab18e.jpg

3be741bbb6852af9082901f8b09a0d69.jpg

1709278087c1fbb09904e2ee715ea86e.jpg

3a14d6bcc1c7094c8f93a786f9899af5.jpg

Tack för titten :)
 

Mr Chance

Kalmar
Alltså, det var länge sen jag kände ett så starkt habegär efter en klocka (jo, jag har haft en liten downperiod...) som jag fick av denna! Grym, helt enkelt :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jisses! jakob.dala

Du får välja om du vill ta det uttalandet som en komplimang, eller inte. Lutar lite åt komplimang-hållet själv, då din klocka gör det så uppenbart hur mycket av en Submariners karaktär trots allt sitter i tavla och vridring. Och hur mycket av Rolex-karaktären sitter i boett och länk.

Man måste ju bara undra vad tavlan har varit med om. Har du någon aning?

Mvh A
 
Topp