• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mögelabstinens

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan vara svårt att inse hur illa vintageberoendet är, men jag blev påmind nyligen. Efter nästan en månad med samma safirglasade dinka var det något som inte kändes rätt. Men allt känder rätt igen efter lite tid med min krigarjaeger på handleden igen. Förstår inte hur de andra som tillbringar sin tid på de andra forumdelarna överlever...

MpbA4eE.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Den är bra krallig, boetten på den där. Vad mäter den i tjocklek? Min gåvo-Jaeger är rätt tunn jämfört med din, ser det ut som. Men en är militär och en är civil, vilket nog förklarar det hela.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den är bra krallig, boetten på den där. Vad mäter den i tjocklek? Min gåvo-Jaeger är rätt tunn jämfört med din, ser det ut som. Men en är militär och en är civil, vilket nog förklarar det hela.

11,20 mm, men visst är allt lite kraftigare. Blir alltid överraskad hur mycket jag gillar den när den åker på, använder den allt för sällan.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nackdelen med att INTE gilla vintage mest, är väl att man tröttnar på sin nya safirare efter en månad, då den blivit vintage, eller vad säger Ricrob ;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Mögel har grott sig fast i hjärnan. Skaffade en safirklocka att ha som resebadis...... men den ska nu väck. Att öppna boxen för att andas in lite unken doft..... så möts man av ett själalöst stirrande Sauronsafiröga...... det är så man ryggar tillbaka. Nu ska Aerospacen ersättas av nåt med skrovliga tavla och dassigt plexi..... för badet....
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Gillar också ost med mögel. Men har nyligen hittat hit, känns nästan som halvåret som lurker på gamla gula TTT innan jag till slut "kom ut". Men av förklarliga skäl har vintage seglat upp starkt på radarskärmen senaste tiden. Fast de riktigt mögliga dinkorna tänder jag inte på. Gärna vintage men när det ser ut som "Night of the living dead" så får det vara. My 2c.
mvh
garfield
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kan vara svårt att inse hur illa vintageberoendet är, men jag blev påmind nyligen. Efter nästan en månad med samma safirglasade dinka var det något som inte kändes rätt. Men allt känder rätt igen efter lite tid med min krigarjaeger på handleden igen. Förstår inte hur de andra som tillbringar sin tid på de andra forumdelarna överlever...

MpbA4eE.jpg

Du verkar pendla mellan asketism och hedonism... :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Har inget direkt vintage i bra storlek i samlingen. Kanske börjar bli dags?!
Efter alla härliga bilder i denna forumsdel, vet man ju inte vart man sk luta...
 

Whedda

Rolex
Kan vara svårt att inse hur illa vintageberoendet är, men jag blev påmind nyligen. Efter nästan en månad med samma safirglasade dinka var det något som inte kändes rätt. Men allt känder rätt igen efter lite tid med min krigarjaeger på handleden igen. Förstår inte hur de andra som tillbringar sin tid på de andra forumdelarna överlever...

MpbA4eE.jpg

Hur uppfattar du skillnaden mellan DD i safir och plexi? Jag vet att jag själv resonerat i banorna av att det platta plexit på 1803 inte skiljer sig lika mycket från safirglasade 1803X som t ex skillnaden blev mellan 5513 och 14060. Går ju själv i tankarna på hur vida man skall titta efter 4 eller 5serie DD? Sen är ju fler saker som spelar in så som vattentäthet för safiren och den härliga PiePan tavlan på plexin.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur uppfattar du skillnaden mellan DD i safir och plexi? Jag vet att jag själv resonerat i banorna av att det platta plexit på 1803 inte skiljer sig lika mycket från safirglasade 1803X som t ex skillnaden blev mellan 5513 och 14060. Går ju själv i tankarna på hur vida man skall titta efter 4 eller 5serie DD? Sen är ju fler saker som spelar in så som vattentäthet för safiren och den härliga PiePan tavlan på plexin.

Tycker faktiskt inte just glaset stör så mycket iom att det är så platt på 180X. Men fett och smuts syns bättre och som man ser i bilden ovan blir det lite mer vitt i kanten av glaset, förmodar det är packningen man ser eller så är det bara glaset som gör sitt. Då är faktorn att boetten är tjockare och att tavlan inte är pajformad viktigare än glaset. Sedan har iofs jag aldrig riktigt sett min 1803 som riktig vintage iom att den känns så fräsch.
 
Topp