• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Möglig klocka eller ett kap...

Compiss

Patek
2-Faktor
Blir väldigt intressant att se vad den går för. Kan erkänna att jag är sugen på att lägga bud. Kanske ringa först och kolla om klockan fungerar....
 

_robban

Cartier
2-Faktor
skaneauktion21102013.jpg


Tog en skärmdump så ni som inte orkar leta upp det hela ser vad det handlar om. Bud som står är ifrån 21/10/2013 11:30 ish
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
nu har jag alltid tyckt att den är snygg och älskar själv slitaget! priset är fanimej låg och med enkel service skulle den säkert bli grym. Men visst är tavlan av senare modell? Ping Spencer66, Davvan,
max, easy rider

Om serienr är runt 1500XXX borde den ju ha meters first-tavla.
Dock är ju tavlan rätt mysig i sig, men det (och övrigt uppenbart slitage) kanske kan vara en anledning att inte buda ihjäl sig.
 

max

Dancing Queen
16 000kr x 1,225 = 19600kr
Service 8000kr (räknat med marginal för problem eftersom vi inte ens vet om den går)
Nytt plexi och jaga sletna ändlänkar.

Vi är uppe i omkring 25-30kkr (man måste ju rimligen betala mer än redan lagt bud ) och då är boett och vridring som på bilden. Tavlan är som easy redan påpekat nyare än boetten men är ju väldigt fin ändå (med reservation för att det är lite svårt att se med det tämligen repiga plexit framför).

Tycker den är lite småsexig som den är, jag blir onekligen nyfiken på dess historia. Om nån får för sig att köpa den så se till att få rätt på säljaren och fråga snällt om klockans liv, gärna skriftligen :)
En stor del av charmen med såhär slitna ur tycker jag är just dess liv, de frågor som uppstår, teorierna och fantasierna. Det är där vintage liknar konst i mångt och mycket, det är inte "bara" ett smycke, det bär på en historia och en själ.

*känslan av att precis ha bekräftat att man är dum i huvudet* :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Om serienr är runt 1500XXX borde den ju ha meters first-tavla.
Dock är ju tavlan rätt mysig i sig, men det (och övrigt uppenbart slitage) kanske kan vara en anledning att inte buda ihjäl sig.

Tavlan är onekligen fin, men jag skulle bara störa mig på att den inte matchar klockans ålder. La ett bud förut men känner själv att den börjar bli för dyr med tanke på servicekostnad, ändlänkar och möjligen "ny" tavla.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
16 000kr x 1,225 = 19600kr
Service 8000kr (räknat med marginal för problem eftersom vi inte ens vet om den går)
Nytt plexi och jaga sletna ändlänkar.

Vi är uppe i omkring 25-30kkr (man måste ju rimligen betala mer än redan lagt bud ) och då är boett och vridring som på bilden. Tavlan är som easy redan påpekat nyare än boetten men är ju väldigt fin ändå (med reservation för att det är lite svårt att se med det tämligen repiga plexit framför).

Tycker den är lite småsexig som den är, jag blir onekligen nyfiken på dess historia. Om nån får för sig att köpa den så se till att få rätt på säljaren och fråga snällt om klockans liv, gärna skriftligen :)
En stor del av charmen med såhär slitna ur tycker jag är just dess liv, de frågor som uppstår, teorierna och fantasierna. Det är där vintage liknar konst i mångt och mycket, det är inte "bara" ett smycke, det bär på en historia och en själ.

*känslan av att precis ha bekräftat att man är dum i huvudet* :D

Om man inte störs av att tavlan inte är tidsenlig är klockan dö-häftig och jag hoppas, precis som du, att köparen får en historielektion på köpet!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tavlan är onekligen fin, men jag skulle bara störa mig på att den inte matchar klockans ålder. La ett bud förut men känner själv att den börjar bli för dyr med tanke på servicekostnad, ändlänkar och möjligen "ny" tavla.

Den är ball, inget snack om saken. Sitter dock på en rätt fin, precis som du, så skulle den vara aktuell så skulle den hålla sig på nuvarande prisnivå, i alla fall för mig.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Skulle den kunna landa på de dryga 20 (vilket jag iofs inte tror) så skulle jag kunna tänka mig den som den hårdaste badass-beatern nånsin! :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Vafan? Klockan är uppe i 28k + 22.5% i köpprovision, vilket ger klockan ett slutpris på 34300kr. Jag antar att klockan behöver en service som lär kosta minst 6k + nya ändlänkar. Redan då är man uppe i över 40k för en Rolex 5513 med felaktig tavla...

Har dem en provisionsstege som kaplans? Det vill säga att provisionen minskar några steg ju högre bud klockan får?

Edit: Efter att ha kollat närmare på länken så tycker jag den ser riktigt trött ut. Den är till och med av på ett ställe, se bild nedan.

pkxZz8h.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Såg inte tråden förrän nu. Jisses så välanvänd! Såväl tavla som länk är senare. Och liggande bud har helt klart landat på en nivå som endast motiveras av de som är ute efter en så sliten look som möjligt.

A
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Jag tycker nog mer om att fundera på hur den blev i det skicket än att äga den själv...
Det ojämna slitaget på vridringen? Grottdykare? Tycker nästan det ser ut som om den legat på havsbotten ett tag...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Idag klubbades klockan för 30 000 + 22.5 i köparprovision = 36750kr

Känns som ett något överpris för en 5513 med felaktig tavla och som behöver en service!

Gzn9J4b.jpg
 
Topp