• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mögligt!

Seagle

Omega
Efter att ha spontant budat hem en Alprosa tank på kaplans senaste auktion som har suttit på armen i stort sett varje dag sedan dess så har jag snöat in mig totalt på gamla vintage-tanks. Det är något visst med boettens utformning, gärna med någon liten detalj eller vinkel som gör den unik utan att den slutar andas Art Déco då förstås.
Alltså kunde jag inte motstå när dessa dök upp på tradera!
IMG_0729.JPG.jpeg

Två fantastiska men något enklare tanks, av det något mögligare slaget ;) Betalade endast 103:- inklusive frakt för dessa två + en Quartz-tank och någon annan ointressant quartzare. Helt klart ett fynd enligt mig.
Fick hem dom med posten fort även om det kändes som en evighet då jag längtade otroligt efter att få göra rent och montera något mer passande armband.
IMG_0730.JPG.jpeg

Mögligt värre inuti boetten! Urtavlan har onekligen sett bättre dagar men har ändå sin charm! Vackra blånerade visare är ju bland det bästa som finns!
IMG_0732.JPG.jpeg

Detta var vad som gömde sig inuti. Tyvärr så går det runda urverket bara en kort stund i taget, vilket är typiskt då den boetten vad min favorit. Det andra verkar dock fungera tillfredställande.

Efter lite rengöring av boetten på in och utsida (lugn, rörde inte urtavlan ;) ) och med ett nytt fräscht band monterat så är jag väldigt nöjd med denna.
FullSizeRender.jpg.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_0733.JPG.jpeg
    IMG_0733.JPG.jpeg
    157.7 KB · Visningar: 21

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Bra fynd! Den blev ju riktigt snygg och mysig, även om jag skulle leta upp ett ostoppat band till den.
 

Seagle

Omega
Grattis! Bra fynd! Den blev ju riktigt snygg och mysig, även om jag skulle leta upp ett ostoppat band till den.
Jo jag blev riktigt nöjd! ja, ett ostoppat skulle nog höja ytterligare men på dessa budget ur så har jag för vana att montera dessa billiga "genuine leather" á la 10:- styck från kina :p Beställde hem ett stort gäng i olika nyanser förra året för att enkelt kunna förhöja billiga ur jag kommer över :)
 

Psykel

Patek
Grymt! Jag har själv kärat ner mig totalt i vintage tanks och känner att jag måste köpa på mig ett gäng så jag står mig nån vecka!
 
Topp