Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Made in Japan

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rojalisten, 24 juli 2015.

1. Rojalisten
    Trådstartare

Rojalisten Friends of KS

Från:
    Эребру
    Sitter och funderar på vilken modell jag ska välja beträffande seiko orange monster.
    Vad jag har lagt märke till är att flertal olika seikos, marknadsförs som "Made in Japan" eller utan denna betäckning. Dessa "made in japan" ligger också några hundra lappar över de "andra" producerande klockorna.

Vad är den egentliga fördelen, nackdelen och välja "made in japan" stämplade klockor? Om jag har förstått rätt så producerar Seiko klockor även i Filippinerna ?
    Är det någon skillnad på dessa http://www.creationwatches.com/prod...range-monster-divers-srp309j-srp309-3628.html (made in japan) http://www.creationwatches.com/prod...o-automatic-monster-divers-srp309k1-3588.html ?

Vad skulle ni välja, och varför gör Seiko såhär?

2. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
  3. Doncorleone

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Är det inte i Singapore resterande klockor tillverkas? Made in Japan klockorna är väll de som säljs enbart i Japan(?) Har kanske fel men tror jag läst det någonstans..Skillnaden på klockorna vet jag inte men misstänker att de japan tillverkade diton är liiite bättre i finish/kvalité kanske.

4. Rojalisten
    Trådstartare

Rojalisten Friends of KS

Från:
    Эребру
    Intressant! Men vad är historien bakom alla dessa fabriker, och varför producera samma klocka på olika ställen ?

5. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Jag gissar bara, men jag kan tänka mig att Made in Japan betingar ett premium i vissa kretsar på samma sätt som Made in Switzerland. I Japan blir det väl en fråga om att man vill ha en klocka tillverkad i hemlandet, lite som många säkert skulle bli extra nöjda av att veta att ens Volvo tillverkats i fabriken i Torslanda.

Doncorleone och Rojalisten gillar detta.
  6. JayJay

JayJay Biskop

Tillverkat i Japan=creddigare. Thats it (kan även vara skillnad i märkning på tavlan). Själv hade jag utan tvekan valt en tillverkad i Japan, få kronor i skillnad och det ÄR ballare.

JohnDoe, Rojalisten och Doncorleone gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield