Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Magnetskanner och mekaniska urverk?

Diskussion i 'Diskussion' startad av JL72, 29 juni 2013.

1. JL72
    Trådstartare

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Ok, jag erkänner. Jag är ibland alltför anal, bildligt talat, med mina prylar, och jag har därför aldrig tidigare rest med mina mekaniska klockor. Vad står då i vägen för att resa med klockorna? Jo, magnetskannern vid säkerhetskontrollen.

Är det någon som har koll på huruvida denna kan ha en sådan påverkan på klockan att jag blir tvungen att avmagnetisera den? Känns som att det denna sommar är dags att börja resa med min GMT Master :)

/Johan

2. JL72
    Trådstartare

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Fan vet förresten om det lät mindre obskyrt när jag lade till frasen "bildligt talat" ovan. Fick helt plötsligt Pulp Fiction-vibbar. Sorry ´bout that guys :)

/Johan

3. MJ24

MJ24 Friends of KS

Har aldrig haft några märkbara bekymmer med det...tror inte du behöver oroa dig!

JL72 och theargonaut gillar detta.
  4. JL72
    Trådstartare

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna

Tack. Jag kör nog på det :)

5. Sond

Sond Friends of KS

Jag reser hela tiden. Har aldrig haft några problem med klockor och säkerhetskontroller.

JL72 gillar detta.
  6. carlanton

carlanton Biskop

Jag brukade vara nojig med säkerhetskontrollen och svartvit oexponerad film, men klocka? Nja, jag tror den klarar sig...

JL72 gillar detta.
  7. China

China Guest

Det rör sig om en väldigt kort exponering, så det skall inte vara något problem.

JL72 gillar detta.
  8. Kson

Kson Friends of KS

Som många andra skriver har jag inte haft problem med det.

JL72 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield