• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Magnetskanner och mekaniska urverk?

JL72

Omega
Ok, jag erkänner. Jag är ibland alltför anal, bildligt talat, med mina prylar, och jag har därför aldrig tidigare rest med mina mekaniska klockor. Vad står då i vägen för att resa med klockorna? Jo, magnetskannern vid säkerhetskontrollen.

Är det någon som har koll på huruvida denna kan ha en sådan påverkan på klockan att jag blir tvungen att avmagnetisera den? Känns som att det denna sommar är dags att börja resa med min GMT Master :)

/Johan
 

JL72

Omega
Fan vet förresten om det lät mindre obskyrt när jag lade till frasen "bildligt talat" ovan. Fick helt plötsligt Pulp Fiction-vibbar. Sorry ´bout that guys :)

/Johan
 

carlanton

Audemars
Jag brukade vara nojig med säkerhetskontrollen och svartvit oexponerad film, men klocka? Nja, jag tror den klarar sig...
 
C

China

Guest
Det rör sig om en väldigt kort exponering, så det skall inte vara något problem.
 
Topp