• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Magrette släpper nytt, Regattare Carbon

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Ville bara visa er Magrettes senaste modell, Regattare Carbon. För er som inte känner till Magrette så är det ett micromärke från Nya Zeeland. Har tidigare några dykmodeller i 5k klassen förutom deras graverade modeller som sticker iväg en hel del.

Nu har de släppt en ny variant av en av deras dykare som jag ändå tyckte var värd att nämna då de var lite roligare material denna gång. Boetten är gjort i kolfiber, boettlock och krona i PVDad titan, sandwich tavla och ETA 2824. Känns spontant som ett litet steg upp och även prislappen visar det.

Klockan i sig är kanske inte jättespännande då det är en tidigare modell men måste ge dem lite cred för materialet. Kommer endast i 10 ex och gav mig tillräckligt mycket intresse för att starta den här tråden iaf. Edit: Visade sig att de tio exen såldes första dagen idag.

dbfd0c13-8e05-4e31-8cdf-a51eb0684067.jpg
0fd0c264-5fc7-4e67-b508-08ab0f352e48.jpg
10a8a03d-931d-449e-b71c-b3d9d35467b0.jpg


De har även en annan modell som är rätt ny och ganska intressant för den pengen. 42 mm, dual time, Miyota, 485€
dual-d.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Coolt med kolfiber faktiskt, men tycker att det är irriterande och konstigt att bara streck indexen är sandwich och att siffrorna 03, 06. 09 samt 12 är målade på tavlan? Blir ju Sausage + Sandwich..
 
C

China

Guest
Smaken är som baken, men jag tycker att Magrettes graverade modeller är mycket intressantare. Visst är det en annan prisklass, men deras gravyrer är unika. Jag väntar fortfarande på en Svensk tillverkare som hyllar vårt kulturarv...
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Det var väl P-A som gaddade sig om jag inte minns fel?


Här kommer några fler bilder.
jag får dock inte till filmen. Jag får inte ur den ur kameran.
Jag har aldrig haft problem med det förut, den syns bra i kameran men den finns inte när jag öppnar upp i datorn.

Först så märker vi ut hur det ska bli.
[IMG]
När vi har kört ett tag.
[IMG]
Nu har det gått en vecka.
[IMG][/quote]


Jag fick googla runt lite men visst var det [USER=87]P-A[/USER]
Fortfarande bland det roligaste som har hänt här på KS i min mening :)
 
  • Like
Reactions: P-A

BadkarsPiraten

Vacheron
Magrette har stor potential, men jag tycker dom spolar bort det i att planka Panerai.
Gör dom eget så har svårt att tro att dom skulle misslyckas. Som sagt, dom har stor potential, jag önskar bara att dom faktiskt hade nyttjat det till bättre.

Med det sagt.

Coolt ur! Gillar hur dom skrivit "03" osv istället för singel siffra.
 
Topp