• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Makro billeder

FineTime

Cartier
Jeg synes at det er rigtig sjovt og spændende at tage makro billeder af ure. Jeg får øje på detaljer, som jeg normalt ikke ser. Derudover bliver det også tydeligt hvorfor der kan være meget store prisforskelle på ure.

Jeg håber at I vil dele nogle af jeres makro billeder her i tråden og skriv gerne hvilke ure I har fotograferet. Jeg starter med lidt her:

Jaeger-LeCoultre Reverso Squadra Hometime

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

vonhall

Rolex
Visst är det kul att fota klockor med macro men otroligt svårt! Tycker att du fångat många fina bilder på din Jaeger :)
 

Onelund

Rolex
Läckert

Jag har alltid varit intresserad av macrofotografering. Mestadels naturbilder men jag kanske ska byta motiv.
 

jbbs

Omega
Fina bilder! Vad behöver man för att ta makrobilder?
Jag har en Canon EOS M med ett 18-55 objektiv, är det ett speciellt objektiv man behöver?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Väldigt fina bilder du fick till där! Detta är verkligen en påminnelse om att man behöver ett schysst makroobjektiv.
 

FineTime

Cartier
Fina bilder! Vad behöver man för att ta makrobilder?
Jag har en Canon EOS M med ett 18-55 objektiv, är det ett speciellt objektiv man behöver?

Jeg bruger et makro objektiv fra Sigma til mit Canon spejlreflekskamera. Det har indbygget billedstabilisator, som også gør det anvendeligt til kameraet uden nødvendigvis at bruge en fod. Jeg kan undersøge hvilken model det er præcist, hvis du er interesseret.
 

Englunds

Breitling
Jeg synes at det er rigtig sjovt og spændende at tage makro billeder af ure. Jeg får øje på detaljer, som jeg normalt ikke ser. Derudover bliver det også tydeligt hvorfor der kan være meget store prisforskelle på ure.

Jeg håber at I vil dele nogle af jeres makro billeder her i tråden og skriv gerne hvilke ure I har fotograferet. Jeg starter med lidt her:

Jaeger-LeCoultre Reverso Squadra Hometime

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg

Fantastiskt fina bilder, bra där!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Lite macrobilder på min Mark XVI kanske? :happyhappy:

IWC M Macro 2-1.jpg


IWC M Macro 2-2.jpg


Med lång slutartid kan man räkna stegen som sekundvisaren hoppar per sekund. Ser nästan ut som en jazztrummis-visp ... :)
IWC M Macro 2-3.jpg


Sen blev skärpedjupet för kort, trots bländare 16, så hela urtavlan är tyvärr inte helt i fokus.
IWC M Macro 2-4.jpg
 
Jeg synes at det er rigtig sjovt og spændende at tage makro billeder af ure. Jeg får øje på detaljer, som jeg normalt ikke ser. Derudover bliver det også tydeligt hvorfor der kan være meget store prisforskelle på ure.

Jeg håber at I vil dele nogle af jeres makro billeder her i tråden og skriv gerne hvilke ure I har fotograferet. Jeg starter med lidt her:

Jaeger-LeCoultre Reverso Squadra Hometime

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
Tufft!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Köpte ett Olloclip makro-set till iPhone med tre objektiv i dag. I setet ingår 7x, 14x och 21x. 7 och 14 sitter ihop och skruvas isär för att gå från 14 till 7. Pris 649:- och ska mest ses som en rolig pryl då den inte kommer i närheten av en SLDR med riktigt makroobjektiv.

Bilden nedan är tagen med 21x och som ni kan se saknas lite skärpa och bilden böjs lite.

image.jpeg
 
Topp