• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Malmö gtg bilder

David

Bödeln
Till sommaren host'ar jag en Österlen-GTG i pittoresk och havsnära miljö ;-) Kanske t.o.m kan locka en och annan huvudstadsbo? Varannan stockholmare har ju redan hus här

Utmärkt!

Boende finns i Simrishamn för den som inte är stockholmare men ändå vill komma. (Givetvis gäller erbjudandet även fattiga stockholmare.)

130623-Mu_zps8f2f47e6.jpg
 

hublot

Omega
Så här, nästan 24 timmar senare, känns det som det är dags att sammanfatta höjdpunkterna från gårdagens GTG på sydliga breddgrader:

1. The People! Vilket gäng!

2. Slussrekord hos Bergströms (9 man i slussen samtidigt! Därmed är det 12 år gamla rekordet historia!)

3. Siesta's chambre separee, med vadderat bord, som skapt för att ösa upp klockor på.

4. olivetti 's 1665. Love at fist sight :)

5. Silverminken 's hemrop av auktionens huvudattraktion, trots flera tunga telefonbud från huvudstaden. ;-)

Det känns som klockskåne fått blodad tand så fler GTG's är nog att vänta. Kanske redan efter jul?

Under våren kommer olivetti styra upp en GTG i Helsingborgstrakten. Kanske med Tjingelingskålslotteri? ;-)

Till sommaren host'ar jag en Österlen-GTG i pittoresk och havsnära miljö ;-) Kanske t.o.m kan locka en och annan huvudstadsbo? Varannan stockholmare har ju redan hus här :)

Slutligen vill jag tacka alla som var där och framförallt Bingoraalf för initiativet!

Good night watchlovers, wherever you are :)
Förhoppningsvis ska vi inte behöva vänta tills våren på en gtg i Helsingborg :)
 

Bodén

Panerai
Så här, nästan 24 timmar senare, känns det som det är dags att sammanfatta höjdpunkterna från gårdagens GTG på sydliga breddgrader:

1. The People! Vilket gäng!

2. Slussrekord hos Bergströms (9 man i slussen samtidigt! Därmed är det 12 år gamla rekordet historia!)

3. Siesta's chambre separee, med vadderat bord, som skapt för att ösa upp klockor på.

4. olivetti 's 1665. Love at fist sight :)

5. Silverminken 's hemrop av auktionens huvudattraktion, trots flera tunga telefonbud från huvudstaden. ;-)

Det känns som klockskåne fått blodad tand så fler GTG's är nog att vänta. Kanske redan efter jul?

Under våren kommer olivetti styra upp en GTG i Helsingborgstrakten. Kanske med Tjingelingskålslotteri? ;-)

Till sommaren host'ar jag en Österlen-GTG i pittoresk och havsnära miljö ;-) Kanske t.o.m kan locka en och annan huvudstadsbo? Varannan stockholmare har ju redan hus här :)

Slutligen vill jag tacka alla som var där och framförallt Bingoraalf för initiativet!

Good night watchlovers, wherever you are :)


Jag åker LÄTT från Småland till Österlen för att klämma på klockor (Och Klocknördar). :D
 
Topp