• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Malta - tips?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Häpp!

Ska iväg på en gubb-/grabbresa till Malta tisdag-lördag & söker nu lite tips, do´s & don´ts, bar- &/eller restaurangtips & ev. utflyktstips etc.

Kusinen & jag (40 +) åker ner med ena kusinbarnet för att hälsa på det andra kusinbarnet (båda 20+). Antar att grabben som bor där har hyfsad koll, men tar gärna tips från er här om nå'n har några idéer!

Kommer att bo i St. Juliens & kanske hyra bil lokalt nå´n dag för att ta oss runt lite. Annars är planen mest att smyga runt & dricka lite bira, röka en cigarr eller två & bara njuta utan fru, småbarn & jobb... ;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
H
Häpp!

Ska iväg på en gubb-/grabbresa till Malta tisdag-lördag & söker nu lite tips, do´s & don´ts, bar- &/eller restaurangtips & ev. utflyktstips etc.

Kusinen & jag (40 +) åker ner med ena kusinbarnet för att hälsa på det andra kusinbarnet (båda 20+). Antar att grabben som bor där har hyfsad koll, men tar gärna tips från er här om nå'n har några idéer!

Kommer att bo i St. Juliens & kanske hyra bil lokalt nå´n dag för att ta oss runt lite. Annars är planen mest att smyga runt & dricka lite bira, röka en cigarr eller två & bara njuta utan fru, småbarn & jobb... ;)
Bodde på Malta 2005 så tror tyvärr att kusinbarnet har bättre koll på dagens scen än jag.

Tänk på att det är vänstertrafik och att Maltesernas motto är: ju fullare ju bättre förare :facepalm:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Var där 2013. Finns någon rooftopbar som var nice och någon bar typ 24 våningar upp som kanske faller er i smaken, minns ej namn. Helt okej i övrigt, förbannat skönt att folk kan engelska även om de snackar med dialekt och tyckte även maten höll helt okej nivå. Mindre charterprägel så att säga!

de hade lite problem med stavningen ibland också

uWw075U.jpg
 

Apansson

Torpare
Var där 2013. Finns någon rooftopbar som var nice och någon bar typ 24 våningar upp som kanske faller er i smaken, minns ej namn. Helt okej i övrigt, förbannat skönt att folk kan engelska även om de snackar med dialekt och tyckte även maten höll helt okej nivå. Mindre charterprägel så att säga!

de hade lite problem med stavningen ibland också

You can call me the Don.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tänkte skamlöst bumpa upp denna tråd igen då jag snart åker en vecka till Malta.

Några nya eller gamla tips på vad man ska se, göra, köpa?
 

Jimpa

Panerai
Finns mkt fina gamla borgar osv från tempelriddarorden som är häftiga tycker jag. Sköna trevliga människor och liten ö så man hinner ju de det mesta om man vill på några dagar. Jag förlovade mig på ön Gozo där faktist.
local_15_temp-1347260950-504d9216-620x348.jpg
gozo-malta-diving_27045_990x742.jpg
Riktigt nice ställe om man har lust. Båt dit är gratis men hem kostar istället såklart haha. Sen hade typ varje "stad/by" sitt egna helgon som dom firade rätt ofta med raketer parader m.m. kul grej om man är där då. Ha det schysst!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tänkte skamlöst bumpa upp denna tråd igen då jag snart åker en vecka till Malta.

Några nya eller gamla tips på vad man ska se, göra, köpa?

Ganska få tips, tyvärr...

Om man vill ha partyhäng så är förstås Paceville the place to go. (eller PV som lokalbefolkningen kallar det...)
En gata/trappa med massor av natthäng. "Herrklubbar" i källarplanet, barer i gatuplanet & dansklubbar längst upp. Om vädret är bra finns det en liten strand ner till höger efter bargatan där man kan bota baksmällan med bira och span på fagra damer dagen efter om solen kommer fram. När vi var där i mitten på april förra året så var det faktiskt tillräckligt varmt en dag för lite strandhäng.

Gozo kan vara värt en resa om ni har en dag över med hyrbil. Azur Window (enl. ovan) är en cool klippformation. Prova båtturen från lagunen genom grottan om kön inte är för lång. Restaurangen där är förvånansvärt OK oxå! Annars tycker nog inte jag att Gozo är värt en dag, men vill man ha en utflykt så!

Medina kan vara värt en resa & kolla de gamla murarna etc. Helt OK multimedia-utställningar om man gillar sådana!
Fin utsikt från caféet i hörnet (kommer inte ihåg vad det heter...)

En sväng inne i gamla stan i Valetta hör väl till. Finns en rätt OK klockaffär med begagnade klockor på en parallellgata till huvudgatan - till höger direkt i början av gatan. Nåt med Swiss watches, typ. Googla. Hade en del kul, till hyfsade priser.
Mitt emot fanns en AD med bla. Panerai. Billigast i Europa påstod de när jag frågade pris på en 512:a som de dock inte hade i den butiken.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Pederasten och livsnjutaren Errol Flynns gamla båt ligger på land och fungerar som slabbig pizzeria!
image.jpeg
 
Topp