• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man åker in till stan och säljer en klocka , på vägen hem impuls köper man en ny haha

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sålde min guld Iwc idag , på vägen hem stannade jag för att tanka. Tog upp mobilen och kollade blocket medan bensinen fylldes upp. Hittade denna klocka då och det visade sig att den fanns 13 min från där jag stod och tanka. Va tvungen att åka dit å kolla , gillade den faktiskt så den fick helt enkelt bli min [emoji2]

ImageUploadedByTapatalk1431369195.288162.jpg

ImageUploadedByTapatalk1431369215.937321.jpg

ImageUploadedByTapatalk1431369232.058797.jpg

ImageUploadedByTapatalk1431369244.226140.jpg



Helt genomgången och servad:
Cal 266
36mm utan krona
38mm med krona
9mm tjock
18mm mellan bandhornen

Trevlig pjäs
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Av vad jag kan se av bilderna så är den i väldigt bra skick för sin ålder.

All lumen va som mjöl, fanns knappt något kvar där de skulle sitta lumen. Så tavlan och visarna är tvättade ej renoverade. Men resultatet blir att det finns ingen lumen alls på klockan. Indexen och visarna ska ha lumen annars är tavlan i bra skick etc. Så det är är "naken style" på denna modellen [emoji6]
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
All lumen va som mjöl, fanns knappt något kvar där de skulle sitta lumen. Så tavlan och visarna är tvättade ej renoverade. Men resultatet blir att det finns ingen lumen alls på klockan. Indexen och visarna ska ha lumen annars är tavlan i bra skick etc. Så det är är "naken style" på denna modellen [emoji6]

Skulle kanske frågat vad du gav för den men betala du inte något överpris så får man nästan räkna med det, dock bättre orenoverad än ful-renoverad. Men jag gillar fortfarande klockan så skulle du fundera på att sälja så vet du vem du ska skicka ett PM till ;)
 

Chagall

Cartier
Skulle kanske frågat vad du gav för den men betala du inte något överpris så får man nästan räkna med det, dock bättre orenoverad än ful-renoverad. Men jag gillar fortfarande klockan så skulle du fundera på att sälja så vet du vem du ska skicka ett PM till ;)
Va!? Du måste skoja. Jag förstår väl egentligen ditt argument, men det finns så sjukt mycket mer charm i en ful-renoverad!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Stämmer nog bra , fast din har lumen kvar och är lite sketen hehe.
Såg aldrig hur min va innan rengöring av tavlan. Men såg den ut som din hade jag blivet besviken. Hade hellre haft kvar original så mycket som möjligt och haft den mer som din. Gillar sletna sketna orörda klockor mest [emoji16]
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Coolt! Tror det är en likadan som jag har efter min farfar...

https://klocksnack.se/threads/service-omega-266-från-1952-obs-många-bilder.23286/


ImageUploadedByTapatalk1431404301.385890.jpg


Här är våran klocka i vad som ser ut att va original lumen. Svårt att avgöra utan lupp kanske


Visst kan jag få min att se ut som på bilden ovan. Men då är det ju fusk hehe och de mesta av den goa vintage charmen försvinner på något sett när man fuskar till i efterhand. Å andra sidan är man inte en slavisk vintage nörd så är ju det ett alternativ att reluma skiten [emoji2]
Den är ju snygg oavsett. Men snyggast orörd med original lumen [emoji12]
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jäklar, här marscheras det i snabb takt. För jäkla fin denna med. Går från klarhet till klarhet
 
Topp