Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Man cave uppgradering!

Diskussion i 'Diskussion' startad av NiklasArvid, 10 februari 2013.

1. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

Fick utdrag ur arkiv i veckan, gör sig bra på väggen inne i garderoben...

Fast jag undrar lite varför inte Rolex har den här servicen? 600pix för ett printat papper, de borde väl lätt sälja en miljon första året???

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Man är upptagen med att sälja en miljon klockor istället...

3. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

Borde väl gå att räkna hem ett par nya arkivarier som trycker på print o går till frankeringsmaskinen? :)

4. Charles_

Charles_ Präst

När plockade du upp den där PP'n? Stilig som attans :)

5. David

David Bödeln

Personligen är jag rätt övertygad om att anledningen är att de helt enkelt inte har tillräckligt kompletta arkiv och inte har någon lust att erkänna detta.

Grattis till ett fint papper! :)

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Din PP är väldigt stilfull.
    Kul att de har den här kollen på vad som tillverkats och när de sålts.

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Coolt, men bra jä-la mycket nördvarning va ;)

8. leben

leben El Patrón

Hur coolt som helst. Ska nog beställa ett liknande från Omega angående min Speedy.

9. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Jag lämnade min DD 18038 för service hos Bergströms i Malmö 2010.Efter 6 veckor ringer dom att klockan är klar.Jag betalar med kort,ock får det pappret som kommer ut från maskinen.Får också klockan.Nu frågar jag efter service papper,på Vad som är gjort på klockan,mm Han svarar att VI BRUKAR INTE GE PAPPER på arbete.Hur ska jag veta ,vad ni har gjort ? Han ger sig inte,INGA papper,tack o hej.På väg hem,håller jag på att explodera,6.700 service utan papper.Nästa dag ringer jag till Bergströms i Göteborg.....Ursäkta så mycket,vi skickar hem service papper,som enligt mig var skit.Stid ingenting om vad dom hade gjort.ALDRIG mera Bergströms,KLARLUND i Köpenhamn,där får man service papper ock kaffe under tiden du tittar dig omkring.

10. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Riktigt illa !

11. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Kul service det där! Visst gjorde du samma sak med en Omega? Vad gick det på?

Davids teori gällande Rolex låter förövrigt helt rimlig.

12. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    +1 på Klarlunds.
    Nu är den danska kronan dessutom nere på en nivå som gör det lönsamt att serva i Köpenhamn igen.

13. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

Köpte den i November.

Det är ju lite udda att den är i stål, de flesta klockor från de finare husen var ju i guld på den tiden, innan AP revolutionerade hela marknaden med sin stålsportis RO, men dit är det ju ett par år kvar...

Var väl ingen rusning efter denna modell, manufactured in 1971, såld i slutet av 1973... Guldpriset hade ju inte dragit iväg än heller, så relativpriset på en sån här basic stålklocka med "enklaste" verket var väl rätt högt som ny gissar jag.

Men idag! grymt användbar som "stealthig" vardagsklocka (ungefär lika imponerande som en ny certina...), skruvat baklock och sparsam användning har bevarat tavlan i princip mint!!! :D

får ta lite bättre bilder bara... :roll:

14. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

Yep, Omega har samma (tom bättre, de anger land den är skickad till och om det är nåt speciellt) tror att båda tar runt sexhundra kr? hittas på resp företags hemsida!

se tex denna "flightmaster" brandade Railmaster för FAP, ...du kan ju gissa vad det är värt att det finns officiellt papper från Omega på att en sån dront är original... :D

Mårtenssons ur Brookfield