• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man donerar tvåtons-SubC till välgörenhet

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Pejstar bara infon från Auktionsverket då jag tycker att det förtjänar lite uppmärksamhet.

CEWWrJM.jpg

Rolex Submariner –
Till förmån för Rädda Barnens arbete för Barn på Flykt

pixel.gif

Den 28 september säljs en Rolex herrarmbandsur, stål / 18 k guld, Submariner på onlineauktion. Hela köpesumman går oavkortat till Rädda Barnens arbete för Barn på flykt. Stockholms Auktionsverk tar inte ut några avgifter.

Ägaren av klockan vill inte framträda med sitt namn men är en man på 33 år, nygift och med en liten son. Han har själv varit på flykt från Iran och kom till Sverige med sin familj 1988. Den nu pågående flyktingkatastrofen har berört honom starkt och han har känt att han vill göra en insats. Klockan köpte han på Nymans Ur så sent som förra året, men säger nu att "Materiella ting är inte så viktiga, om de kan hjälpa".

Klockan har utropet 80.000 kr och vi hoppas att så många som möjligt bjuder generöst och långt över utropet.
pixel.gif

>> Länk till auktionen
 

POO

Panerai
Haha, ok?? Att de Iranier jag träffat är bra, välutbildade och trevligt folk?

Jag tyckte det var lite lustigt bara efter att hen som blivit bedragen i granntråden fick kritik för att denne hävdade att gärningshennen hade ett "romskt" utseende.
Men nu uttalar du dig inte generellt om folk från Iran så det är OK.
 

Point Blank

Cartier
Jag tyckte det var lite lustigt bara efter att hen som blivit bedragen i granntråden fick kritik för att denne hävdade att gärningshennen hade ett "romskt" utseende.
Men nu uttalar du dig inte generellt om folk från Iran så det är OK.

Va? Rozzy har väl inte ens skrivit i den tråden? Alltså helt obefogat att försöka dra någon referens och "sätta dit" honom för det? Fattar nada.

Börjar bli tröttsamt när folk ropar rasist så fort någon beskriver ett utseende eller talar om en folkgrupp.
 

POO

Panerai
Va? Rozzy har väl inte ens skrivit i den tråden? Alltså helt obefogat att försöka dra någon referens och "sätta dit" honom för det? Fattar nada.

Jag drog, i en annan tråd, på smilbanden åt, vad man i vissa kretsar skulle kalla, den "politiska korrektheten". Varpå jag läser uttalandet om perser och ville skämta till det lite, glömde uppenbarligen alla :):):):):):), ironi är svårt... det är allt. Jag vill alltså inte "sätta dit" någon.

Får be om ursäkt till @Rozzy, jag kan ha tolkat inlägget som startade persergate fel.... Hen kan ju syftat på de perser hen känner bara...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tycker alla som har fler klockor borde skänka bort överflödiga och bara behålla en!
Så... Nu drar vi igång -skänk din klocka tråden! Alla skickar sina klockor till @jabla som i sin tur auktionerar ut dem och skänker pengarna till BCF! :D
 

Point Blank

Cartier
Jag drog, i en annan tråd, på smilbanden åt, vad man i vissa kretsar skulle kalla, den "politiska korrektheten". Varpå jag läser uttalandet om perser och ville skämta till det lite, glömde uppenbarligen alla :):):):):):), ironi är svårt... det är allt. Jag vill alltså inte "sätta dit" någon.

Får be om ursäkt till @Rozzy, jag kan ha tolkat inlägget som startade persergate fel.... Hen kan ju syftat på de perser hen känner bara...

Då är jag med. Eftersom mitt första inlägg var högst ironiskt också men jag inte fick någon vidare respons på det tolkade jag det inte som att du var ironisk. Att kalla allt man ogillar för fascism är ju kutym numera. :banghead:

OnT: Fin handling av den som skänkte sin klocka.
 
  • Like
Reactions: POO

Greven

Audemars
Pejstar bara infon från Auktionsverket då jag tycker att det förtjänar lite uppmärksamhet.

CEWWrJM.jpg

Rolex Submariner –
Till förmån för Rädda Barnens arbete för Barn på Flykt

pixel.gif

Den 28 september säljs en Rolex herrarmbandsur, stål / 18 k guld, Submariner på onlineauktion. Hela köpesumman går oavkortat till Rädda Barnens arbete för Barn på flykt. Stockholms Auktionsverk tar inte ut några avgifter.

Ägaren av klockan vill inte framträda med sitt namn men är en man på 33 år, nygift och med en liten son. Han har själv varit på flykt från Iran och kom till Sverige med sin familj 1988. Den nu pågående flyktingkatastrofen har berört honom starkt och han har känt att han vill göra en insats. Klockan köpte han på Nymans Ur så sent som förra året, men säger nu att "Materiella ting är inte så viktiga, om de kan hjälpa".

Klockan har utropet 80.000 kr och vi hoppas att så många som möjligt bjuder generöst och långt över utropet.
pixel.gif

>> Länk till auktionen
Helt fantastiskt! Blir rörd att man kan vara så generös och givmild. All heder åt den mannen! Hoppas det blir en rejäl budgivning på den klockan.
 
R

Redster

Guest
Verkligen fint gjort! Hur många här har öppnat upp sina hem för att hjälpa dessa människor som är på flykt?
 
Topp