• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man nog att bära?

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Önskar iallafall att jag vore det. Luggbredd 18mm.


2013-11-25135743_zps701bcfcb.png



2013-11-25140433_zps298abbbf.png


Tror ni Farfars klocka fixar denna?
 

_jonte

Patek
Det mesta är nog paj. Går ej att skruva upp. Arv efter min morfar. Ligger mig varmt om hjärtat men den kanske är för liten, eller jag för stor. Det som är frågan/kruxet.
Testa att använda den lite innan du lämnar den till farfars. Finns mycket NOS band med öppna ändar att hitta som borde passa fint.
Farfars är nog sen en bra väg att gå, lycka till! :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Härligt! Den kan du bära, hedra din morfar och för arvegodset vidare till nästa generation:), ser fram emot bilder när den tickar..
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror den kommer bära större med ett snyggt band. Jag antar att du inte ska ha den på solsemestern så visst kommer du kunna använda den där. Riktigt cool!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ett elegant herrur! Bär den stand up.
Tror inte din morfar hade gillat kärringklockorna om 45-50 mm som modet föreskriver idag. ;)
De första extrem oversized jag minns var just damur, så min egen uppfattning är att det mesta över 40 mm bara är vulgärt. Jag irriterar mig dagligen på hur fula klockor män av idag har; designmässigt rena freakshows. Vart fan tog gyllene snittet vägen? :)
Go a head!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ett elegant herrur! Bär den stand up.
Tror inte din morfar hade gillat kärringklockorna om 45-50 mm som modet föreskriver idag. ;)
De första extrem oversized jag minns var just damur, så min egen uppfattning är att det mesta över 40 mm bara är vulgärt. Jag irriterar mig dagligen på hur fula klockor män av idag har; designmässigt rena freakshows. Vart fan tog gyllene snittet vägen? :)
Go a head!

Texas-Valle hade som du säger knappast gillat over-sized :)
 
Topp