• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man säljer sin Rolex via pantbank

Ruben

Rolex
Börjar bli sent, så denna får duga :)

cBp5yMW.jpg
Fick du med @Luckyluciano på köpet som klockvakt? :D
 

X3M TUX

Breitling
Besökte Stockholm i dag och gjorde upp affären på pantbanken utan problem.
Var då även in till Rob Engström för att få dit en extra länk.
Det var han som för övrigt sålde Daytonan till killen som jag köpte den av,
så det var absolut inga konstigheter med denna deal.
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Besökte Stockholm i dag och gjorde upp affären på pantbanken utan problem.
Var då även in till Rob Engström för att få dit en extra länk.
Det var han som för övrigt sålde Daytonan till killen som jag köpte den av,
så det var absolut inga konstigheter med denna deal.
Grattis!
Kul att det blev en lyckad affär.
Nu väntar vi bara på bilder. :)
 

X3M TUX

Breitling
Här kommer en bild på skönheten. Bilden är lånad då jag ej får till bra bilder själv.
Men det är den som jag köpte.
Daytona.jpg
 
Senast ändrad:
Tja,

Några invändningar. Pantbanken du lämnat in klockan på har bra kunskap och gedigen erfarenhet krig klockor. En snubbe som jobbar där är grymt bra på klockor. Något jag personligen kan gå i god för.

Vidare vill jag tillägga att frekvensen stöldgods som kommer in på en pantbank är ca 1 promille av alla lån som läggs.

När du vid eventuellt köp ska betala klockan löser du ju ut den för vad den är pantad plus diverse räntor och avgifter. Skulle definitivt inte avvakta och se om klockan hamnar på auktion detta då man på det man lånat klockan troligtvis lägger på diverse avgifter som kunden inte valt att betala (räntor för gångna tid).

Må väl!
 

ScubaKing

Audemars
Mina erfarenheter av pantbanker är goda. Dem har ofta superkoll på klockor, äktheten och värdet kring dessa. Vilket är självklart för annars skulle dem gå omkull.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag har köpt en himla massa saker från pantbanker och det har gått bra i de flesta fall. Köpte en klocka vid något tillfälle som visade sig vara i sämre skick än det hade framgått, men det är bara att det blev en sämre affär.

De köp jag gjort har främst varit på deras auktioner eller i deras webshop efter auktioner, så erfarenheten att möta upp ägaren till en klocka som man löser ut hat jag inte. Jag hade nog backat på en sådan affär.
 
Topp