• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man ska inte leka med elen?

rogart-63

Patek
Jävla vlken smäll :) En riktigt hjärtstartare? Laddaren till datorn hade lagt av. Konstaterade att det måste vara sladden? Då den funka när jag vek den fram och tillbaka på ett visst ställe. Sagt och gjort då jag hade en ny liggade. Ta bort den gamla. Sladden i vägen hade jag naturligtvis tagit bort .Men det måste funnits ström kvar i nån kondensator eller nåt? Bara small till och lukta bränt :dead:. Så en varnigens ord? Lek inte med elektriska prylar? Jävlar i min låda kunde blivit en :angel:.
Två små myggbett på fingerspetsen.
 

Smulan

Rolex
Fick du strömmen genom kroppen? Det borde väl rimligen vara likspänning i det här läget men av växelströmsstötar skall man alltid uppsöka vården då det kan ge ett bestående hjärtflimmer.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jävla vlken smäll :) En riktigt hjärtstartare? Laddaren till datorn hade lagt av. Konstaterade att det måste vara sladden? Då den funka när jag vek den fram och tillbaka på ett visst ställe. Sagt och gjort då jag hade en ny liggade. Ta bort den gamla. Sladden i vägen hade jag naturligtvis tagit bort .Men det måste funnits ström kvar i nån kondensator eller nåt? Bara small till och lukta bränt :dead:. Så en varnigens ord? Lek inte med elektriska prylar? Jävlar i min låda kunde blivit en :angel:.
Två små myggbett på fingerspetsen.
Jösses! Var försiktig:)
 

McGyver

Rolex
Högspänningskondensatorer kan vara .......... kul ibland!
Lita aldrig på att det sitter bleedermotstånd = ladda ur över motstånd själv eller mät noga innan du rör prylarna ..... men det har du nog lärt dig nu!:)
Har själv byggt en del nätdelar till elektrostathögtalare på 5-7kV , dock inga stora strömmar men regeln att ha ena handen på ryggen är bra!
 
Topp