• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man skall nog vara försiktig när man handlar klockor odyl på lauritz.com

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Kollar på skiten nu.
Varit tveksam till Lauritz länge. De har visat sig helt ointresserade av huruvida de säljer kopior på designmöbler, felaktigt beskrivna frankenur etc.
Nu iom att även konstsidan är åt helvete är jag övertygad om att aldrig köpa nåt där nånsin. Lauritz-appen ryker nu. :dead:
 

paradis

Audemars
Detta är helt otroligt , hade någon annan sagt det dom gör så hade jag haft svårt att tro dom. Som dom fuskar,........Nej, Lauritz åt helvete med er.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fy satan vad lurigt, är glad att jag aldrig har handlat där. Nu är man tacksam för Köp&sälj, den kan man åtminstone räkna med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Summering för oss som inte kan se klippet pga parallellaktivitet?
 

Ale

Cartier
Summering för oss som inte kan se klippet pga parallellaktivitet?
Cheferna på Lauritz kränger systematiskt förfalskningar och bjuder själva på dessa för att trissa priser. Skriver ut Andy Warhol med bläckstråleskrivare och säljer som äkta. Förfalskar intyg från konstmuseer. Ganska beklämmande att det är Lauritz själva som står bakom. Blir förvånad om de inte lägger ner innan året är slut. Inklusive Stockholm auktionskammare.
 

Yo-han

Troll probationary
"Handläggare på folksam var pedofil-chocken.." Nyhetstorka, tycker lauritz är rimliga för vad dom gör i det stora hela.
 

Yo-han

Troll probationary
Cheferna på Lauritz kränger systematiskt förfalskningar och bjuder själva på dessa för att trissa priser. Skriver ut Andy Warhol med bläckstråleskrivare och säljer som äkta. Förfalskar intyg från konstmuseer. Ganska beklämmande att det är Lauritz själva som står bakom. Blir förvånad om de inte lägger ner innan året är slut. Inklusive Stockholm auktionskammare.
Folkets röst har talat
 

Ale

Cartier
Folkets röst har talat

Har du ett problem?

Hur är det okej att anställda/chefer på ett auktionshus skriver ut förfalskningar med hemmaskrivaren och säljer som äkta? Och dessutom själva bjuder på dessa egna förfalskningar under andra användarkonton?

Man måste ha ganska slapp moraluppfattning för att anse att detta är reko.:banghead:
 

morrism

Audemars
Vafan hon missade ju att klämma dit den där danska VD-Kvinnan, hon sa ju att hon medgav att det var offset-tryck men att de fortfarande var rätt daterade. Tryckexperten innan sa ju att offset-tryck inte fanns 1975. Istället blev det tjafs om värderingen...:banghead:
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Riktigt illa! Har bara kollat efter möbler på Lauritz vid något tillfälle men jag har för mig att det även har förekommit oklarheter på den fronten.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Har hållit mig långt borta från lauritz i många år.
Riktigt osnyggt av lauritz vad man kunde se på UG.
/j
 

Yo-han

Troll probationary
Ok, jag lägger mig för din kraftfulla argumentation . :rolleyes:
Cheferna på Lauritz kränger systematiskt förfalskningar och bjuder själva på dessa för att trissa priser. Skriver ut Andy Warhol med bläckstråleskrivare och säljer som äkta. Förfalskar intyg från konstmuseer. Ganska beklämmande att det är Lauritz själva som står bakom. Blir förvånad om de inte lägger ner innan året är slut. Inklusive Stockholm auktionskammare.

Jag tror spontant inte att ett företag som omsätter en miljard+ om året har ett intresse av att stå bakom bläckstråleutskrivna warholprints men vi får väl se hur boupptäckningen ser ut när dom konkar i oktober-november.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vafan hon missade ju att klämma dit den där danska VD-Kvinnan, hon sa ju att hon medgav att det var offset-tryck men att de fortfarande var rätt daterade. Tryckexperten innan sa ju att offset-tryck inte fanns 1975. Istället blev det tjafs om värderingen...:banghead:

Fast det kanske handlar om att UG inte heller ansåg sig ha helt torrt om fötterna... Mycket möjligt att man såg något "modernt" i trycket, men offsettryck fanns garanterat innan sjuttiotalet.

Tycker väl inte att det var okej beteende av Lauritz, men tyckte att avsnittet var mycket mer "meh" än vad som haussades upp i radion i morse.
Vilket jag för övrigt har en känsla av att UG ofta är. Brukar inte titta!
 
Topp