• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man skall nog vara försiktig när man handlar klockor odyl på lauritz.com

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Utveckla gärna varför UG är skräp.

Tendentiöst program som alltför ofta driver en förbestämd linje snarare än att 'avslöja' missförhållanden. UG anpassar lite väl ofta verkligheten så att den ska stämma med deras uppslag enligt min mening. Men KS är inte rätt plattform för en fördjupad diskussion om detta. Men du får gärna pm'a mig om du vill höra en fördjupad kommentar. ;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Värre saker har gjorts "in the name of money".
Inte alls förvånad.
Men personerna som dragit hem storvinsten förnekar såklart all kännedom eftersom de troligen (helt ärligt) inte visste något om det.
Pengarna har dock redan trillat in...och vad blir sensmoralen?
Det beror helt på hur man agerar nu.
 

paradis

Audemars
Detta var EN grej som UG kunde bevisa,från början till slut. Hur många bedrägerier,mm gör dom som ingen vet ? Dom har köpt STHLM Auktionsverk ock Helsingborg också. Att dom ska gå i konkurs,lite svårt att tro på. Dom skulle översatt programmet på Engelska ock visat den i Europa.
 

Ponlarsson

Panerai
Hade aldrig hört talat om Lauritz tidigare, och blev ju inte direkt sugen på att handla där.

Dold kamera är kul. Det hade jag velat prova på någon gång när man jobbade som murvel.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
De vill ha rätt bra betalt och garanterar inte urets funktionalitet... Mer eller mindre standardtext... Känns sådär seriöst
 

aleksi

Omega
Bukowski har tydligen blåst folk med
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-05-13-23-52-25.png
    Screenshot_2015-05-13-23-52-25.png
    164.1 KB · Visningar: 149

JohnDoe

Rolex
Det var väl en herre som var kopplad till moderna museet p något vis och hade haft hand om utställningen och sedan fixade till massa fler brilloboxar. Var något program om det för några år sedan
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Det var väl en herre som var kopplad till moderna museet p något vis och hade haft hand om utställningen och sedan fixade till massa fler brilloboxar. Var något program om det för några år sedan

Det här avsnittet av P3 Dokumentär menar du: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/48002?programid=2519

"En dag får några journalister på Expressen ett tips om att de Brilloboxar som säljs för miljonbelopp, inte är äkta. Att de i själva verket tillverkats i en verkstad i Malmö 1990. När sanningen börjar ta form uppdagas en av världens största konstskandaler, där flera av konstvärldens mest framträdande personer, har en huvudroll"

Förövrigt ingen nyhet att Lauritz är lurendrejare, förhoppningvis förstår giriga okunniga konstfyndare det nu också.
 

Chagall

Cartier
Hehe. Har nekat några av just de trycken till försäljning på mitt eget jobb. Fascinerande att chefer och anställda budar över på sina egna auktioner för personlig vinning.

Ett oseriöst företag. Undvik.
 

Ola G

Cartier
Hur högt kan vi på upp denna tråd på google?
Bedrägeri via ett så stort bolag som www.lauritz.com måste ju vara en ganska stor skandal och dessutom få efterverkningar

Mvh
Ola G
 
Lol, boden med konstnären i början (håller på att titta) är typ 200m från mina föräldrar. Har varit och glott på konst där för något år sedan, men tyckte det var mest efterapningar av annat. Tror dock det var en tjej som var konstnär där då.
 
Topp