• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man trodde man var Förälskad...

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Den är gigantisk :)

image.jpg

Satan in the gata. Hade ingen aning om att den var så stor. Nästan lite Breitling klass på den. Man kanske ska börja skramla ihop till en sån :cigar:
 

figaro

Cartier
2-Faktor
1. Prova båda, inte vid samma tillfälle om det inte går men prova.
2. Två olika typer av klockor. Även om båda är dykare.
3. Sub eller Sea D? Billigare och man kan diska ner på 300 resp 1220 m:)
4... tyvärr blir det alltid så med budgetarna... been there done that
5. Man kan inte bara ha 4 punkter
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, kan man inte linda den kring knogarna och freda sig mot pöbeln så är det ingen klocka. Fördelen med rolexen i det här fallet är att de drygaste i pöbeln får ett rolex mönster i pannan/kinden vilket måste vara att föredra framför dito Omega.
Äh!! I ditt scenario så vill man åsamka så mycket skada som möjligt. Där vinner Omegan! Kronograf knapparna river som fan!!
 

CyberAndre

Cartier
Kanske att båda har precis det du söker? Och kanske att ingen av dem är precis just det!
Att välja klocka är inte bara ett "yttre" val, det är också en inre resa. Man kan bli överraskad över att gilla något som kanske övriga klockvärlden tyckte var oacceptabelt. Eller så kan man låta sig konfronteras med vad som egentligen är viktigt i ett klockval.
Tar tid!!


Jo & det är man väl fortfarande!!!
Eller rättare sagt man vill ha båda två...

Jag var SÅ inne på att köpa Omega seamaster 45mm chrono 9300 men mycket pengar och velande mm. Den är så otroligt cool och snygg mm
Men så ju mer man läser...
Ju mer bilder man ser...
Ju mer priser man ser på olika klockor...
Ju mer "fartblind" blir man
65k som var sjukt mycket pengar för En klocka är helt vettigt efter många timmars läsande..
Kunde inte tänka mig Rolex för ngra veckor sedan
Men så plötsligt börjar ha begäret att Ändras..
Rolex Deep Sea Svart/Blå 116660DB börjar TRÄNGA sig in och konkurrera i hjärnan, men den är nästan dubbelt då dyr. Man vill bara ha ha ha!!!
Tycker den är super snygg & Cool!! Den där lime gröna texten kittlar hjärnan....
Såg Doreen Månsson på Bolibompa med flickan.
Hon hade på sig en cool Rolex Typ Sub eller ngt..
Ögonen drogs dig med en gång!!
Synd man har 2 Tim körning gill närmaste Rolex affär....

Mitt Tips!
Sätt en budget och försök att hålla den!
Det är så lätt att man vänjer ögonen vid dyrare & dyrare...
Tex sätt budgeten på 45-50k
Men så tänker man att det finns väldigt många klockor i den prisklassen och ska man ändå lägga dom pengarna kan man ju lika gärna lägga till 10-15k till och köpa en Rolex... (Så var det 10-15k till)
Men så inser man kunde att den Rolexen är ganska vanlig och lägger man till... Så får man en Ännu dyrare/ovanligare klocka....
Som jag menar är att När man närt tanken på Rolexen jag vill ha nu 116660DB så är plötsligt omegan billig i tanken och det är det som är farligt tror jag med klockblindhet!!

Men så är jag sån som person att köper jag inte den jag verkligen vill ha så har jag ändå den där igenkännande gnagande känslan i klocksjälen som inte är "riktigt" nöjd....

Kanske lång läsning men jag hoppas att jag inom kort skall få berätta om klockan jag köpt!!!
Omegan Eller Rolex?.....
image.jpeg
image.png


Tack för ett super forum med mycket bred kompetens!!!!
Intresset ökar med detta forumet!!!
 

N.Bathes

Cartier
Kanske att båda har precis det du söker? Och kanske att ingen av dem är precis just det!
Att välja klocka är inte bara ett "yttre" val, det är också en inre resa. Man kan bli överraskad över att gilla något som kanske övriga klockvärlden tyckte var oacceptabelt. Eller så kan man låta sig konfronteras med vad som egentligen är viktigt i ett klockval.
Tar tid!!
Phu Ja!!!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det spelar ingen roll
Bara undrar varför ngn köper två så dyra klockor ovh säljer dom så fort
Fast vi tänker ju olika
Köper jag en sån klocka för 100-120k så säljer jag den inte efter ngn månad...
Det är flipparsjukan, vi är många här(och på andra forum) som är drabbade. Vi har en bild av att nästa klocka vi köper kommer vara den man aldrig tröttnar på. Så man köper och är jätteglad i två månader, sedan råkar man se en annan fin klocka på rätt person och så börjar man tråna efter den istället. Man velar några veckor, lägger upp sin gamla(egentligen nya klocka) till försäljning, säljer till rimlig förlust och så börjar man om igen...
 

N.Bathes

Cartier
Det är flipparsjukan, vi är många här(och på andra forum) som är drabbade. Vi har en bild av att nästa klocka vi köper kommer vara den man aldrig tröttnar på. Så man köper och är jätteglad i två månader, sedan råkar man se en annan fin klocka på rätt person och så börjar man tråna efter den istället. Man velar några veckor, lägger upp sin gamla(egentligen nya klocka) till försäljning, säljer till rimlig förlust och så börjar man om igen...
Silken sjuka!!! Passionen slutar aldrig och det är väl på ett vis bra!! Intresset växer & ändras... Men dock undrar man när ngn köper samma klocka 2 ggr inom 6-12 månader...
 

N.Bathes

Cartier
Det är flipparsjukan, vi är många här(och på andra forum) som är drabbade. Vi har en bild av att nästa klocka vi köper kommer vara den man aldrig tröttnar på. Så man köper och är jätteglad i två månader, sedan råkar man se en annan fin klocka på rätt person och så börjar man tråna efter den istället. Man velar några veckor, lägger upp sin gamla(egentligen nya klocka) till försäljning, säljer till rimlig förlust och så börjar man om igen...
Silken sjuka!!! Passionen slutar aldrig och det är väl på ett vis bra!! Intresset växer & ändras...
Har känt av den sjukan när det gäller allt från motorsågar till bilar...
 
Topp