• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manuorologi (italien) - trusted seller?

oscaroscar

Panerai
http://www.manuorologi.it

Hejsan, tänkte kolla om någon har erfarenheter från dessa.

Sedan undrar jag hur pass stor chansen är att man får en originalklocka men med utbytta delar, vill minnas att jag läst om folk som fått hem grejer som har någon del som inte är original, bytt tavla eller liknande. Är det ett lotteri eller ska man ta sig till en AD så fort man får hem grejerna (om det är öppet köp hos butiken)?

Behöver lite info angående det då det är första gången jag köper såhär från en utländsk butik.

Tacksam för svar!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Var och en blir salig på sitt vis men jag skulle inte handla vintagerolex från Italien.. De är mycket skickliga där på att göra klockan "fin".. Troligen skickligast i världen med det sagt så är självklart inte allt bluff. Vet dock någon/några som fått klockor som inte stämt med beskrivningen. I dessa fall var det dock inte fixade klockor utan snarare sämre skick än utlovat..
 
Topp