• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manweek i sthlm

Isac85

Cartier
tjena

Jag och 2 polare ska till Stockholm i helgen för att i första hand slå ett öga på AC/DC. Dock kommer vi stanna några dagar extra och undrar således vilka vattenhål man inte får missa. Vi kommer bo på hotel Birger Jarl så det bör vara i närheten av det.

Tanken är att käka på Flippin burgers på lördagen i övrigt så är det öppet. Vi är t-shirt och jeanskillar ev. Med en sub eller två runt handleden :)..Vart dricker man bäst en lördagförmiddag och vart beger man sig framåt natten? Var på ett ställe på söder under en bro för några år sedan, det var ju trevligt, så mer sådant stuk än kavaj och kravatt :)..vart laddar man sedan upp bäst på söndagen inför stundande konsert och vart återställer man vätskebalansen? Finns det något trevligt ställe i närheten av friends rent utav?

Fridens liljor
 

meo_swe

Audemars
Stället under en bro misstänker jag är trädgården under skanstullsbron. Var där för några veckor sedan, oxh det var fuuuuuullt av hipsters och muppar.
Jag kan rekomendera laughing duck, the liffey, sjätte tunnan, bankomat (om man vill ha drinkar och okej käk).
Lion bar och dovas är ju krav om man skall se drägget (dvs supa på. Förmiddagen). Är vädret bra rekomenderar jag uteaerveringarna på medborgarplatsen eller mosebacke.
Runt friends (globen, right?) finns ju colloseum eller hur det stavas. Se flesta där precia på.gränsen till att fylla 18, och bartenderna kan kanppt hälla öl.. Men öl finna ju såklart. lätt att få ragg där med;)
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Testa Cliff Barnes, O-Baren(sturehof, ja i hjärtat av kostymmecka kan man finna något annat), och rockbaren inne på hells.

Är flippin fullt så testa prime, burger bar café, eller oljebaren.

Är det sol på lördag så sätt er på det väldigt folkliga Medborgarplatsen, trendiga hippa Nytorget, schtekiga Strandvägen (undantag för några turistiga båtar:) eller superfolkliga Josefinas

Ett tips. Åk inte till Solna. De har gnagarproblem där... Speciellt kring friends
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sväng förbi Slakthuset vid globen. Vid sol är det mycket trevligt att umgås på den nybyggda terrassen. Blandad musik, kolla fb för att se exakta event osv där. :)
Coloseum är fö inget att hänga i granen..
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Öl, är ni mer ute efter kvantitét eller kvalitét? Är det kvanitét så finns det härliigt billig öl finns det många ställen längs sveavägen bara ett stenkast från hotellet, i höjd med rådmansgatan. Tunnelbanan som tar er utan byte till friends går också där. Kan ni tänkar er betalar mer än 29kr för en öl så har ni Mikkeller Bar väldigt nära hotellet. Vill ni ha något mitt emellan finns det en del bra ställen öster om sveavägen i höjd med odenplan.
Annars är det omöjligt att hålla sig törstig länge om man håller till runt kungsgatan/birgerjarlsgatan eller gamla stan.
 

Isac85

Cartier
Tackar så hjärtligt för alla svar. Njae vi dricker hellre gott och betalar lite mer även om det säkerligen slinker ner ett par 29kr öl också.. Mikkeler måste testas, har hört gott om prime innan så det blir det alla gånger om inte flippin är öppet. Verkar som stt medborgarplatsen förespråkas så det får bli ett stopp där också. En sista fråga: stället med bäst och prisvärdast drinkar, behöver intr vara något fancy nytänkande utan en klassisk mojito/whiskey sour/dark n stormy funkar alldeles utmärkt
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Kan vara så att burgers & Lobsters har öppnat nu
Går inte att boka bord så man får väl börja i baren :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Testa Cliff Barnes, O-Baren(sturehof, ja i hjärtat av kostymmecka kan man finna något annat), och rockbaren inne på hells.

Är flippin fullt så testa prime, burger bar café, eller oljebaren.

Är det sol på lördag så sätt er på det väldigt folkliga Medborgarplatsen, trendiga hippa Nytorget, schtekiga Strandvägen (undantag för några turistiga båtar:) eller superfolkliga Josefinas

Ett tips. Åk inte till Solna. De har gnagarproblem där... Speciellt kring friends

Bra tips! Jag tycker flippin' har blivit ruskigt dåligt. Jon hade bättre styr på bitarna förut! Dessutom tråkigt ställe på sommaren.

Trädgården, alltså "stället under bron" är knööööökat. 99% risk att ni köar i 2 timmar och inget hander. Om ni inte råkar vara av det andra könet och har fysiska övertag.

Har ni jeans, tisha och rållar ska ni sätta er ute och njuta! Snaps, gården kanske? Mot kvällen kan ni börja på Harry B om ni gillar rockfolk:cool:

Välkomna till Stockholm!
 
Topp