• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marathon SAR -Flipp that shit!

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
I förra veckan fick jag hem min fjärde SAR. Tidigare har det passerat 1st '02a och 2st '06or. Fick nu en 2004a. Jag tycker att SARen kanske är den snyggaste, tooligaste och mest välbyggda klocka man kan få för 5K.

Den har dock ett stort problem. Och då menar jag stort på riktigt. Kronan. På gummi funkar allt fint men på länken, när man blir lite kall och handleden smalnar av en aningen, då rasar kronan ner i handleden och bokstavligt talat dödar den. JSARen på länk är ännu värre då kronan är längre och klockan tyngre.

Det har väl varit huvudorsaken till att den, trots sin fantastiska look, till slut legat oanvänd och sen flippats.

Men, not anymore! Igår efter en fisketur med Magnus (Sthlm) så gjorde vi klockan användbar. Inspirerad av ploprof och EZM3 så flippade vi den 180 grader. Pang, boom! Blev så jäkla bra, är sjukt nöjd. Inte sett någon annan försöka sig på denna variant. Nu blir det utvärderingsperiod för att se om det blir bättre så här.

Vad tycks? Still a beauty, eller?

E7B1ACCD-2738-43DE-858A-8D89B134D7D6-5388-000005A39AA959E9_zps50d0da52.jpg
 

Bender

Cartier
Still a beauty!

Har inte blivit kall om handleden och fått kronan ner tryckt i handleden en, men om det blir ett problem så vet jag vart jag vänder mig ;)

Har en EZM3 så jag vet att det är skönt att slippa kronan i handleden.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Det enda som krävdes var ett nytt datumhjul som är anpassat efter kronan kl 9. Med det gamla hjulet hade datumet blivit delat. Så det var ingen raketforskning precis men det krävdes ju sin urmakare som vet vad han håller på med :)
 
Topp