Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Marathon?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 22 september 2013.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej,

Någon som har erfarenhet av Marathons klockor? Finns ingen svensk ad och man får ju köpa helt på chansning, Verkar vara någon militär koppling men säkert mest en gimmick. Hur känns de i byggkvalitet? Om man inte väljer de med jumbo size, hur känns de på armen?

Alla input välkomna...

2. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Kikade lite på dessa för någon månad sedan (Navigator bland annat), vad jag förstår så är det riktigt tåliga och stabila klockor som används flitigt av militären lite här och var.
    Hittade knappt något negativt alls hur som helst men har ingen direkt info om historiken osv.

3. pethul

pethul Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag har haft en Marathon SAR och den kändes gedigen, särskilt länken. Dock var den väldigt hög vilket inte passade på min handled.

Jag rekommenderar Marathon, dels för kvalitetskänslan men också för att man inte ser dem så ofta

4. Parabellum

Parabellum Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Fina klockor. Får väl titta på Ebay som vanligt :-(

5. pethul

pethul Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag köpte min SAR härifrån ifall det kan hjälpa dig. Klockan skickades inom EU så moms och tull var inget problem

6. Parabellum

Parabellum Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Thanks, ska se om jag hittar något förr eller senare :)

7. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Militärkopplingen är inte någon gimmick-i alla fall inte vad SAR och GSAR/TSAR-modellerna beträffar.

Har både en SAR och en GSAR, och dom är skottsäkra! Förmodligen mest "bang for the buck" i dagsläget.

vonbahr gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield